Moet ik de baarmoederhalskanker prik nemen of niet? (risico's)

Wat zijn de gevolgen, risico's, enz. Want iedereen zegt wat anders erover.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (8)

Ik heb hem niet genomen. Maar dat was toen zegmaar de 1e x en toen was er nog veel onduidelijkheid over

hier vond ik nog stukje info op internet:
Om baarmoederhalskanker te voorkomen kan je je laten inenten tegen het HPV-virus. De vaccinatie is effectief tegen twee typen HPV-virus die samen verantwoordelijk zijn voor 70% van de gevallen van baarmoederhalskanker; tegen 30% van HPV-typen bieden de huidige vaccins dus geen bescherming. Je kunt dus nog steeds baarmoederhalskanker krijgen. Als je bent ingeënt, is de kans veel kleiner dat je deze vorm van kanker krijgt. Deelname aan het Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker blijft nodig om de gevallen van baarmoederhalskanker die toch nog voorkomen in een vroeg stadium te ontdekken en behandelen. In april 2008 heeft de minister van VWS, op advies van de Gezondheidsraad, besloten om de vaccinatie op te laten nemen in het Rijksvaccinatieprogramma (RVP). De invoering van de HPV-vaccinatie heeft tot doel de ziektegevallen van baarmoederhalskanker terug te dringen en het aantal sterfgevallen te halveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het wel doen als ik jou was. Voorkomen is beter dan genezen.
Het was erg zenuwslopend om de diagnose afwijkende cellen te krijgen, de behandeling was niet fijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Klik ook even door naar "feiten en fabels" en de "veelgestelde vragen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Ik adviseer dochter en nichtjes en vriendinnetjes om het niet te doen.

Je kunt niet voor alles geënt worden. En omdat je bij de eerste lichting hoort heb je geen idee of het ook werkelijk helpt. Mensen kunnen dat nou wel roepen, maar ik geloof ze niet zomaar op hun woord. We zullen toch eerst over dertig, veertig jaar moeten kijken of men nu een juiste beslissing heeft genomen.

Alles lijkt geweldig, in het begin. De Mexicaanse griepprik ook. Na, achteraf, blijkt het één commerciële aanpak geweest zijn. Daarom kwam bij de tweede ronde een groot aantal mensen niet meer terug.

Softenon, jaren zestig. Geweldig middel voor zwangeren om toch in slaap te kunnen komen. Zei men. Wat erg waren de gevolgen... Onvolgroeide ledematen.
de DES-dochters.

Weet je, als je later wel of niet baarmoederhalskanker krijgt, je kunt nooit aantonen dat dat was omdat je wel of niet die prik hebt gekregen. Niet te bewijzen.

Iedereen mag er anders over denken. Maar ik zeg NEE!

Toegevoegd na 23 uur:
Vandaag in de krant:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8972129/__Griepprik_ramp_voor_Willem__4___.html?p=4,2

Voor het hele artikel zie link

Zoutkamp - Kleutertje Willem (4) uit het Groningse Zoutkamp wordt nooit meer hetzelfde gezonde vriendelijke jongetje dat hij was. Morgen wordt hij vijf jaar, maar na de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep met het middel Pandremix in december 2009 kreeg Willem narcolepsie en kataplexie.

In Friesland, zo werd afgelopen week bekend, zijn er inmiddels zestig kinderen met deze slaap- en/of spierverslappingsziekte. Willem is één van de twee kleutertjes in ons land van wie bekend is dat zij er ook door getroffen zijn.

Had ik hem maar niet laten vaccineren.”
Willem was drie jaar toen hij werd opgeroepen in het kader van de landelijke vaccinatie. „Twee dagen later werd ik op mijn werk gebeld door de oppas, die zei dat Willem slaperig leek en nergens op reageerde.”

„In juni 2010 werd officieel de diagnose narcolepsie en kataplexie vastgesteld. Willem is door al die onderzoeken en de daaraan gekoppelde pijn psychisch voor altijd beschadigd. Het is een boos mannetje geworden, puur door de frustratie dat hij opeens zo anders was. Ook werd hij twintig kilo zwaarder, omdat hij niet beweegt maar grotendeels slaapt en nauwelijks energie verbrandt.”

Nathalie geëmotioneerd: "Willem wordt niet meer beter. De rest van zijn leven zal hij medicijnen moeten slikken."

bron Telegraaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik totaal niet eens , deze vaccinatie is levensreddend.
Je moet het niet vergelijken met griep virus momenteel is het nog nooit vastgesteld dat HPV muteert zoals griepvirussen en dan nog kunnen er antistoffen bij gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk weet je wat ze in die vaccinatie zetten niet het virus zelf hoor maar dat zijn eiwitten die juist nagemaakt zijn die 100% lijken op dat virus dus is een pure eiwit nagemaakt dus het bevat het virus zelf niet met de nieuwe technieken. Dus kan je ook geen baarmoederhalskanker van krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laatste artikel die je hebt bijgevoegd is totaal niet bewezen dat dit te maken heeft door de Vaccinatie van mexicaanse griep en ten tweede heeft dit niets te maken met de vaccinatie van baarmoederhalskanker. Je kan de een vaccinatie niet vergelijken met een andere vaccinatie.
Als je een beetje weet hoe het lichaam in elkaar zit zou je anders reageren op dit en zelfs aanmoedigen dit wel te doen. Heb ondertussen al veel mensen verloren aan kanker waarop deze in sommige vallen konden voorkomen. Wat zou je denken indien dit meisje over 20 jaar baarmoederhalskanker zou krijgen ? omdat jij zegt niet te vaccineren denk daar maar eens aan voor je zulke antwoorden geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritchie, jij jouw mening en ik de mijne. En Vraagsteller beslist zelf wat te doen. Haar lijf! Met bovengenoemd geprik werd ook steeds gezegd dat er geen link is tussen ernstige gevallen/overlijden. Maar toch. Er komen cijfers. Net zo als bij het gewone enten. Daar kun je niet over discussieren. Ieder zijn mening en van anderen lezen hoe die er over denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een mening dat je geeft ik dacht dat goede vraag bedoeld was om de mensen juist in te lichten wat jij doet zijn eigen meningen aan toe voegen en is geen wetenschap en verkeerde informatie voor de vraagsteller.
Ik zou het niet doen er is nog teveel onduidelijk over de gevolgen jaren later. Kijk eens naar de inenting van de mexicaanse griep vorig jaar daar komen nu ook berichten van dat de kinderen ineens slaapziekte kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, als je niet zeker weet of het echt nodig is, en er verder nog niks duidelijk is, zou ik in ieder geval wachten totdat het wel duidelijk is, en dan kan je beslissen of het wel echt nodig is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dit had kunnen laten doen, had ik het zeker gedaan. Ik heb zelf voorstadium van baarmoederhalskanker gehad en moest hiervoor behandeld worden. Met deze vaccinatie kan dit voorkomen worden. Ik zal mijn dochter straks ook zeker adviseren om deze wel te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zij hierop veel antwoorden al gegeven Ja, nee, zeker wel, absoluut niet... Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Ik geef dus maar geen advies, je zal zelf moeten kiezen.
Het HPV-virus kan baarmoederhalskanker veroorzaken. En geloof me, dat wil je NIET krijgen...
De vaccinatie kan bijwerkingen hebben. Ik weet niet welke, en hoe vaak die voorkomen.
Het HPV-virus krijg je echter niet zomaar. Daarvoor zal je (onbeschermde) sex moeten hebben. Als je nu al zeker weet dat je niet meer dan één of twee sex-partners zal hebben in de rest van je leven zal je weinig kans hebben om het HPV virus op te lopen, en dus zal de balans snel doorslaan in de richting van NIET doen. Als je meer sexpartners zal hebben, wordt het belang van de vaccinatie groter naarmate je meer sex hebt, en je minder hecht aan de sexuele trouw van je partner. Als je in de leeftijd bent waarop je voor deze keuze komt te staan is het vrijwel onmogelijk om te weten of en hoeveel sex je zal gaan hebben, tenzij je bijvoorbeeld streng gelovig bent. Persoonlijk denk ik dat een klein risico op een milde bijwerking zelden zal opwegen tegen een klein risico op een ernstige, dodelijke ziekte, maar dat is een persoonlijk gevoel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben voorstander voor deze vaccinatie.

Niet vergeten als je in aanmerking komt van de Humaan papillomavirus wat in 90% in aanmerking ga komen kunnen deze baarmoederhalskanker veroorzaken. Die virus kan via seksuele contacten overgedragen worden daarom is het best een vaccinatie te nemen voor het meisje seksueel klaar is dus meestal rond 12-14 jaar.

Indien je geen vaccinatie hebt gehad kan het virus Schade maken aan je baarmoeder waaronder 20 jaar later de kans kan hebben op baarmoederhalskanker.

Indien je een vaccinatie hebt tegen dat virus zal indien dat virus later in je lichaam komt direct vernietigd worden zodat het geen schade kan maken aan je baarmoeder en ook over 20 jaar geen baarmoederhalskanker kan ontstaan.

Dus ik raad je ten sterkste aan dit wel te doen dat zijn dacht ik 3 kleine prikjes verdeeld over enkele weken/ maanden en doen echt geen pijn.

Heb het geprobeerd zo makkelijk mogelijk uit te leggen zodat je het best kan begrijpen.
Groetjes Ritchie

Toegevoegd na 11 minuten:
Bij deze een link vandaag Marie Rose Morel overleden aan baarmoederhalskanker. Dus beter voorkomen zou ik zeggen. Zie link onderaan