Wat is het grote gevaar voor een bewusteloze?

Kan hij hier aan dood gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit wordt een online BHV training..!

Antwoorden (6)

Verstikking, maar ik heb de indruk dat je dat al wist, gebaseerd op de manier waarop je de vraag stelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en ja, zonder hulp kan dat dodelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste gevaar voor iemand die het bewustzijn heeft verloren is verstikking. Iemand kan gaan braken en het braaksel loopt de longen in, of zijn tong kan in de keel zaken zodat hij niet meer kan ademen.

Daarom moet men zo iemand in de "stabiele zijligging" leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, tenzij er sprake is van letsel na een ongeluk. Dan moet je zo iemand zo min mogelijk verplaatsen ivm mogelijk rugletsel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Denk hierbij ook aan een kunstgebit dat naar achteren kan zakken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overbodig te zeggen dat verstikking op korte termijn dodelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat een voorwerp (maar dit kan ook de tong zijn) de luchtweg blokkeert. Het slachtoffer is dan niet in staat om zelf dit voorwerp te verwijderen en zal kunnen stikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste gevaar dat een bewusteloze dreigt is, dat zijn/haar ademweg wordt afgesloten. Als je niet meer kunt ademen ga je dood; want na twee minuten zonder zuurstof in de hersenen kan er al onherstelbare schade optreden en als het langer dan twee minuten duurt is dat het einde.
Amadea
13 jaar geleden
Als je je tong inslikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus onmogelijk!!!!!
Dat hij één van de GV getrainde hulpverleners tegen komt. ;)

Ook weer duidelijk het onderscheid zien tussen bewusteloos en diep-bewusteloos!
Bij een diep-bewusteloos slachtoffer is het grootste gevaar dat zijn hersenen beschadigen, daar deze in die staat geen zuurstof krijgen.