hoe kan ik voorkomen dat ik niet word verrast door menstruatie?

ik heb wel zo'n kalendertje maar ik ben pas 3 keer geweest dus het is heel onregelmatig... Nu gebruik ongeveer 1 maand na de vorige maar weer maandverband omdat ik anders misschien plotseling ongesteld word, en dan lek ik door! (is me wel is overkomen) maar dan duurt het daarna toch weer 2 weken ofzoo en verspil ik best veel maandverband... HELP!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil voorkomen dat je NIET wordt verrast? Je bedoelt dat je wil voorkomen dat je wordt verrast, denk ik.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat denk ik ook, stippel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zwanger raken kan een optie zijn (en vaak een verassing)

Antwoorden (5)

Voorkomen? Kan niet. Het is in het begin gewoon nog onregelmatig, dat moet je accepteren.

Je moet niet denken dat je maandverband 'verspilt'. Straks is het onverwacht en dan ben je er juist blij mee.

Probeer erop te letten of je ergens last van krijgt. Bijvoorbeeld hoofdpijn: als je dan hoofdpijn krijgt, pak even een maandverband.

Verder gewoon altijd maandverband in je tas doen, dan ben je er ook op school op voorbereid. Koop bijvoorbeeld een leuke etui en doe er ook een schone onderbroek in.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet goed om onnodig maandverband of inlegkruisjes te gebruiken. Zorg dus gewoon dat je altijd iets bij je hebt. Het stroomt er echt niet uit ;-) direct. Je gaat vanzelf leren de eerste tekenen te herkennen, zodat je naar het toilet kunt gaan als je dat voelt. En als je inderdaad altijd een tampon of een maandverband (vaak ook wel in leuke per-stuk-verpakking) bij je hebt kan er weinig mis gaan. (En die extra slip in je tas is ook een goed idee!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rond de tijd dat je het verwacht, kun je beginnen met een inlegkruisje. Als het echt komt, dan voel je dat volgens mij wel. Telkens als je naar de wc gaat, check je even of het al zo ver is. Het komt er echt niet in een keer als een stortvloed uitvallen.
Als je een aantal keren ongesteld bent geweest, weet je hoe het voelt als het komt, en hoef je ook geen inlegkruisjes meer te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder dat je dan van tevoren al een beetje afscheiding hebt gehad, of zonder dat je dan buikpijn hebt gehad? Het zou kunnen, maar zo herken ik het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je regelmatig checkt en je neemt maandverband mee kun je het best af met een inlegkruisje.
inlegkruisje standaard in doen. is geen verspilling, goedkoopste is een doos van €0,80 (ongeveer)

gewoon het goedkoopste merk zoeken ;)

en daarnaast standaard maandverband meenemen en een schone onderbroek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een app op mijn telefoon die bijhoudt hoelang het nog duurt tot ik weer ongesteld wordt. Is ontzettend handig en zo ben ik er op voorbereid. Het appje heet "My Days".

Toegevoegd na 50 seconden:
Je kan ook aangeven hoelang je cyclus ongeveer is.