Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je rubber verwarmen zodat je het een andere vorm kan geven?

Op een wimper kruller zit altijd een rubber dingentje waar je wimper tussen moeten. Alleen ik ben dat rubbere dingentje veloren. Ik heb dus een hele goede wimper kruller die het veel beter als andere wimper krullers doet en ik kan geen nieuwe er mee van kopen. Dus ik vond het een goed idee was om van een oude wimper kruller dat rubber er af te halen en dan op deze te doen. Alleen hij is net iete te breed. Dus nu is mee idee om het rubber iets op te warmen en dan op me wimper kruller te doen zodat het rubber wel past want dan buigt die een beetje mee doordat die warm is. Maar hoe krijg je rubber warm zodat je het een beetje buigt? Als dat niet kan, heeft iemand dan een andere oplossing om een stuk rubber in me wimper kruller te doen die wel past.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het rubber verwarmen met heet (niet kokend) water. Raak daarna het rubber niet meer met je (blote) handen aan. Je kunt ook het rubbertje (haha) er op/omheen doen en dan verwarmen met bijv een föhn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe lang in water? hoe lang fohnen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt van het soort rubber af. Je ziet het vanzelf smelten en iets vervormen. Dan is genoeg. Het moet zeker niet gaan drubbelen, dan is het te warm geworden.
Dat gaat niet lukken, het rubber wordt hard na afkoelen, hierdoor zullen je wimpers beschadigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien krimpkous eromheen? Bij electronica zaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar omheen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding