Kindveilig balkon iemand met een tip??

Wie heeft er tips voor een kindveilig balkon?? En dan bedoel ik met name het hekwerk zeg maar vanaf onder de geleuf. Het is natuurlijk logisch dat je alles weghaalt waar ze op kunnen klimmen e.d.Dat begrijp ik wel!!! Maar volgens mij is er niet een mooie oplossing voor de reling veilig maar ook nog leuk/netjes te maken

Toegevoegd na 8 minuten:
die gleuf daaronder is erg belangrijk dat het dicht is en stevig is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

zet langwerpige plantenbakken op de vloer van je balkon, voor de gleuf.
hang verder plantenbakken aan de binnenkant van je reling.
ziet er gezelliger uit, en veel moeilijker om overheen te klimmen.
Rieneke1
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Ik ben bang dat zo'n plantenbak een prima opstapje is om er toch overheen te klimmen...
Rieneke1
13 jaar geleden
hoe moet een kind dan op die bak stappen als er ook een bak een meter boven hangt?
het is juist de combi die een barriere vormt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies daar dacht ik ook aan dan kunnen ze op die planten bakken klimmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Owh ik was nog niet eens klaar met mijn reactie , om eerlijk te zijn zijn planten bakken leuker dan het latje wat ik heb gedaan.
Ik heb precies zo een balkon en heb een houten lat er voor gedaan.
Vast gezet met tyrips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij m,n zoon z,n balkon is er een rietmat tegenaan uitgerold, en met tyraps vastgemaakt.
dat werkt prima, de vorige bewoners hadden dat gedaan voor hun kinderen, maar m,n zoon laat het zitten, daar waait de wind ook nog eens een keer niet doorheen.
misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeil op maat gemaakt bij een zeilmaker. Is ook prima voor nattig weer en met ogen erin makkelijk vast te zetten aan de reling. Waarschijnlijk kun je er ook stof van een zonwering voor gebruiken, al zal dit eerder stikken.