Meerdere gevolgen, maar het grootste gevolg is toch wel dat je geen kinderen meer kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevolg is dat je niet meer ongesteld wordt elke maand. En dus niet meer vruchtbaar bent en geen kinderen meer kunt krijgen. Dat wil zeggen, via de normale weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder maakt je lichaam minder vrouwelijk hormoon aan en verliest de huid langzaam zijn elastischiteit. Daarbij kun je last krijgen van opvliegers (hitte-aanvallen) en stemmingswisselingen. De overgang duurt ongeveer tussen de 1 en 5 jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vrouwen hebben er zelfs 10 tot 15 jaar last van!
De overgang, ook wel menopauze genoemd, volgt na de laatste menstruatie van de vrouw.
Hierna produceert ze bijna geen oestrogenen en progeseron meer waardoor er geen eitjes meer rijpen. Ten minste, dat is het lichamelijke gevolg. Het geestelijke gevolg heeft met oestrogenen te maken.

Oestrogenen ( in de volksmond ook gewoon oestrogeen genoemd ) zijn de vrouwelijke geslachtshormonen. Deze zorgen bijvoorbeeld voor de groei van borsten, schaamhaar en voor de remming van de ontwikkeling van neus en kin en voor grote ogen.
Als een vrouw veel oestrogenen heeft is dat meestal duidelijk te zien. Dit zijn de aantrekkelijke vrouwen die veel mannen hebben en door iedereen knap gevonden worden.
Echter, dit heeft ook een boel nadelen. Veel oestrogenen betekent jaloerser en veel meer kans op overspel.

To the point: in de overgang stopt de productie van oestrogenen en val je dus op mannen met minder testosteron, dit zijn de wat zachtaardigere, lievere mannen.

Verder kan je zelf op internet kijken wat oestrogenen allemaal doen ( erg veel ).