Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een normaal/gezond vet, water en spier percentage voor metingen met een medisana weegschaal?

Sinds kort heb ik een Medisana weegschaal die naast gewicht ook spier, vet en water percentage aangeeft. Wat zijn hierin normale percentages voor een vrouw?

Vooral het water percentage vind ik interessant. En waarom deze drie percentages samen tot 115% van mijn totale lichaamsmassa komen :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor de percentages: kijk even op bladzijde 5 van deze site: http://www.haceka.com/181/handleiding/432008_HANDLEIDING.PDF

Dat het percentage van je totale lichaamsmassa boven de 100% ligt is niet zo raar: dit soort weegschalen zijn meestal weinig nauwkeurig en hebben een grote marge.
Er wordt een zwakke wisselstroom door je lichaam gestuurd en de weerstand die de stroom ondervindt wordt gemeten. Hoe meer vet in je lichaam, hoe hoger de weerstand. Het probleem is alleen dat de weerstand door je ene been gaat en dan via je heupen door je andere been weer naar beneden. Alleen de onderkant van je lichaam wordt dus gemeten.
Verder zijn de metingen onbetrouwbaar als je veel sport, zwanger bent of ongesteld bent. Ook iets als veel eelt onder je voeten kan al invloed hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding