Hoe kom je een eenzame valentijnsdag door?

hij komt er weer aan, en ik heb nog nooit een roos gehad, nog nooit een vriendin gehad, etc. En vorig jaar voelde ik me zo verschrikkelijk depressief op die dag.. Dat wil ik niet weer hebben. Hoe kan ik een eenzame valentijnsdag overleven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Kimath
13 jaar geleden
Valentijnsdag is een commerciële feestdag, ik doe daar niet aan mee.

Het beste antwoord

Als je je realiseert, dat valentijnsdag een uit Amerika geïmporteerde puur commerciële aangelegenheid is voel je je al meteen een stuk beter. Ga gewoon iets doen met vrienden of zoek andere afleiding, maar ga je niet eenzaam zitten voelen vanwege iets commercieels. Dat is helemaal niet nodig.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ga naar een vrijgezellen party, die worden door heel het land georganiseerd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag iemand voor valentijnsdag! 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valentijnsdag is en blijft een commerciële dag en ik kreeg ook nooit iets, terwijl mijn beste vriendin zelfs van verschillende mensen iets kreeg.
En ik voelde ook elk jaar toch weer even de teleurstelling als ik weer eens niks had gekregen.
Maar op een gegeven moment kwam bij mij de omslag dat het allemaal commerciële onzin is en dat alles wat op die dag massaal wordt gedaan, gewoon het hele jaar door zou moeten kunnen.
En als het 365 dagen per jaar zou moeten kunnen i.p.v. alleen die ene dag, is Valentijnsdag ineens niet zo spannend meer.
Als je alleen bent, terwijl je graag een partner zou willen, verwen jezelf dan op zo'n dag met iets waar je zichtbaar van kunt genieten.
Grote kans dat je dan een heel andere uitstraling krijgt ineens, waardoor je meer open staat voor een partner.
En als je echt depressief bent door je eenzaamheid, is het misschien verstandig om je door te laten verwijzen naar bijvoorbeeld een psycholoog, want iedereen heeft weleens een dip, maar als het te lang duurt, moet je actie ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey hallo!14 februari is een dag als alle andere hoor! Niet zo zitten zielepieten. Het is de commercie die dit zo overdreven aanprijst. Het merendeel van de mensen doet er niets mee.

Er komt een tijd dat je van jouw Valentijn een mooie kaart/roos krijgt. Wacht maar af, dan zul je het zien!

Maar voor nu: na de 14de komt de 15de. Probeer gewoon voor jezelf het beste uit de dag te halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spreek iets af met vrienden
ga lekker karten of de stad in maar ga niet thuis zitten in je eentje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien voel je je beter als je je stille liefde zelf eens een kaartje stuurt. Valentijn is niet alleen nemen, maar ook geven. Wie weet wat voor moois er nog uit kan rollen. Met alle respect... je bent 17 zag ik, jouw tijd komt nog wel en vergeet niet dat Valentijnsdag een commercieel feestje is. Volgens mij kan je op elke dag van het jaar je liefde voor iemand tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door hem te beschouwen als wat hij in werkelijkheid is, een dag als alle andere, alleen wordt deze door de commercie anders benoemd. Als het aan hen lag, was elke dag valentijnsdag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje voor je moolkeesje. Zo is het en niet anders
Valentijnsdag, moederdag en vaderdag deugen niet; ze spekken alleen de kas van de commerciële bedrijven. Als men een lief gebaar wil maken naar zijn uitverkorene, moeder of vader kan dat het hele jaar door.

Ga niet thuis zitten in zelfmedelijden maar onderneem iets dat je afleidt van de gedachte aan deze dag.

Je schrijft dat je nog nooit een roos hebt gekregen of een vriendin gehad. Heb jij zelf al aan iemand een roos gegeven? Misschien krijg je een vriendin als je dat nu eens gaat doen.
13 jaar geleden
Valentijnsdag is alleen maar een commercieel feest. Je denkt dat iedereen daar aan mee doet, maar dat is echt niet waar. Zeker als je het ware verhaal leest achter Valentijnsdag dan weet je dat je helemaal niets hoeft te missen.