Wie weet er enkele ademhalings oefeningen?

Dat kan beter zijn voor het slapen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Recht op zitten op een stoel
Adem 5 seconde in en adem 5 seconde uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens op deze site, daar vind je een aantal ademhalingsoefeningen.

http://www.healthylives.nl/ontspanning/ontspanningsoefeningen/Ademhaling-oefeningen-bij-stres

Concentreren op je ademhaling is vaak al genoeg.
Tel iedere ademhaling tot tien en begin daarna opnieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ademhalings oefeningen werken het best als je je hebt leren ontspannen.
Ontspanningsoefening of het verschil tussen gespannen en ontspannen spieren leren voelen.
Ga languit op bed liggen zonder kussen, span (ong 10 sec) en ontspan spieren van beneden naar boven: tenen, voeten, kuiten etc.
Ademhalings oefening:
Ga languit op bed liggen, concentreer je op een punt ong 10cm onder je navel, leg er een hand op ( makkelijker)
Inademen 2 tellen
Uitademen 3 tellen
Je kunt het ook zittend doen:
Ga rechtop zitten, voeten plat op de vloer liefst zonder schoenen zodat je beter kunt 'aarden'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De cirkelademhaling:
Je ademt in en uit door je neus, rustig.
Dan probeer je in te ademen door je linkerneus gat, en uit te ademen door je rechter. Dit kan niet echt, maar verbeeld het je gewoon.
Je bent dan zo geconcentreerd bezig dat je niet meer aan andere dingen denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een iPhone of iPod touch hebt kan je een gratis app downloaden die relax ofzo heet, daar staan veel ademhaling oefeningen in