Zeker weten!
Er zijn talloze kruiden die vele kwaaltjes kunnen verhelpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zeker wel.. valeriaan ipv een slaapmiddel.. of st. janskruid ipv een anti depressiemiddel..Bachbloemes zoals resque voor onrust ipv valium...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.

Voorbeeld vitamine C pillen:
Vitamine C komt voor in de groeiende uiteinden (knopen en scheuten) van verscheidene planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Tovenaar: Volgens de VanDale: kruid: klein gewas met sappige, niet houtachtige stengel. Waarom zo'n onzinnige en flauwe reactie? Geef zelf een antwoord of stel een vraag, verdoe je tijd niet....
Ja, er zijn geneeskrachtige kruiden die gebruikt worden om pillen van te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk van wel want volgens mij zitten er in pillen ook wel geneeskrachtige kruiden maar de pharmasuitische industrie geeft dat niet toe natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, want voordat er pillen waren, waren die kruidenmiddeltjes het enige dat we hadden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan met geneeskrachtige kruiden,en ze bevatten bovendien ook nog vitaminen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen twijfel over mogelijk, jazeker!

Er zijn vele natuurlijke geneesmiddelen voor diverse ziektes, aandoeningen en klachten. Maar ook lekkere kruiden die tevens gezond zijn. Zoals Ui en Knoflook o.a. goed voor de bloedsomloop. Beredruif tegen blaasinfecties. Blauwe Bosbes voor o.a. darmen en diabetes. Jeneverbes o.a. bij Reuma, Gember is maagversterkend bij misselijkheid en goed bij Artritis. En ga zo nog maar even door.

Behalve inwendig kunnen ze uiteraard ook uitwendig gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sterker nog ,de meeste medicijnen zijn gemaakt (of werden aanvankelijk gemaakt) van stoffen die in de natuur voorkomen. Plantheelkunde of fytotherapie is zeker werkzaam.

Iets anders is dat met homeopathie ; die gaat van dezelfde werkzame stoffen uit maar verdunt die zo sterk, dat er van een werkzame stof geen enkele sprake meer kan zijn. Bij een homepatische behandeling echter spelen er veel meer biologische en psychologische mechanismen mee die maken dat het soms wel werkt, waardoor mensen wel in de werking geloven. Kwakzalf is één van de grootste paramedische industrieën op dit moment. Wanhopige mensen grijpen alles aan, gemaktzuchtige ook. De goedgelovigen maar even buiten beschouwing gelaten. Geef je ogen maar eens de kost bij de drogist.

(ps de discussie over homeopathie ga ik verder hier liever niet aan ; die is me veel te (pseudo)religieus geworden.)