Hoe werkt trekzalf?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil graag weten hoe het werkt, wanneer het is aangebracht. Wat doet trekzalf precies, waardoor het "trekt"? Ik ben niet op zoek naar een bijsluiter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (2)

TREKZALF:
Farmacologisch heeft deze stof ontstekingsremmende, bactericide en fungicide eigenschappen. In de oorgeneeskunde wordt een mengsel van glycerine en ichthammol gebruikt voor behandeling van plaatselijke oorinfecties. Het is efficiënt tegen gram-positieve organismen. De ontstekingsremmende werking is te verklaren door haar invloed op de vorming, secretie en werking van ontstekingsmediatoren. Het product wordt goed verdragen en er zijn geen aanwijzingen van teratogene, mutagene of kankerverwekkende effecten genoteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij een puistje hebt trekt die zalf het puistje samen waardoor de kans groter wordt dat het open gaat en het pus eruit komt.