Wat kun je doen tegen misselijkheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Amadea
13 jaar geleden
Dat hangt er geheel van af wat de oorzaak van die misselijkheid is. Als je dat hier niet als toelichting bij vermeldt kunnen wij hier onmogelijk een antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt van medicijnen
Amadea
13 jaar geleden
Misschien staat bij deze op dezelfde vraag eerder gegeven antwoorden voor jou een bruikbare tip: http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-natuurlijke-middeltjes-misselijkheid.22962

Het beste antwoord

Coca cola drinken klinkt raar maar helpt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coca cola inderdaad, maar wel lauwe en geen koude!

Andere antwoorden (11)

ligt eraan. Normaal kan je er niet veel tegen doen, hooguit een paracetamol nemen. Maar als het blijft aanhouden moet je er mee naar de huisarts gaan. Misschien een maagzweer oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is verschillend, de een zweert bij iets eten, de ander vindt dat je vooral niets moet eten.
anneliez
13 jaar geleden
Fishermans Friend wil bij mij wel eens helpen. Hele sterke pepermunt dus. Overigens drink ik dan ook cola. Zoals hierboeven vermeld. Wil zeker wel eens helpen.
Ik zou geen pijnmedicatie hiervoor nemen. Het help absoluut niet en kan de misselijkheid zelfs erger maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen je ribben net onder je borstkas zit je zogenaamde zonnevlecht. Als je hier met beide handen op drukt, voel je je binnen seconden beter! Probeer het eerst voordat je het onzin noemt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola drinken en chips eten. Slaat nergens op maar werkt echt wel. Je kunt ook water drinken. Dat verdunt de zure maaginhoud waardoor of de misselijkheid verdwijnt of die maaginhoud er met minder schade aan je gebit en slokdarm via braken uit komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even in de frisse lucht gaan of een pepermuntje eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij helpt om een kopje gemberthee te drinken. Dat haal je bij de toko. Gember helpt goed tegen een opgeblazen gevoel, en als je te veel gegeten hebt. Maar ja, dat heb je vandaag natuurlijk niet in huis. Ook (als je dat wel in huis hebt) kan je een stukje gember van 5 cm in plakjes snijden, daar heet water op gieten en het even laten trekken. Dan een beetje suiker of honing erbij en dit lauw opdrinken. Het helpt mij goed en het betekent in elk geval dat je geen medicijnen hoeft te slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjonge jonge jonge, dat hangt er toch helemaal vanaf wáár je misselijk van bent geworden!? Misschien heb je wel iets gegeten dat niet bij jou past, of te veel van iets. Of te vet, of misschien is het wel een voorbode van een (al dan niet kleine) voedselvergiftiging, dus van bacteriële aard. Zure oprispingen? Stress?
Zo min mogelijk eten en zo veel mogelijk drinken. Kopje muntthee zou misschien afdoende kunnen zijn. Als je spijsvertering echt van streek is, witte rijst en/of alleen de rijstemelk. En snel de doktor waarschuwen als er koorts aan de pas komt = voedselvergiftiging = medicijnen. Maar zo ver hoeft het nog lang niet te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat de oorzaak is. Misselijkheid is een bijverschijnsel van iets. Als je weet wat dit is dan kun je die oorzaak aanpakken. En ook ik hen net als enkele andere beantwoorders goede ervaring met Coca Cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warm water, warme anijsmelk. Het middel nexium gaat snel misselijkheid tegen, maar is alleen op recept verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met je handen tegen je buik aangedrukt, en dan voorover gaan zitten, dan is het snel over!