Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik allemaal weten als ik lenzen wil?

Ik ben mijn bril echt meer dan zat!
Voor mijn leeftijd vind ik dat ik echt een kinderbril heb!
Voor de musical wil ik graag zonder mijn bril op het podium staan. In het dagelijks leven heb ik meestal mijn bril af hierdoor veranderd mijn sterkte:( ik wil graag lenzen maar ik weet er nog niet heel veel vanaf Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 5 minuten:
ben 12

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
858
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je leeftijd?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Lenzen op jonge leeftijd lijkt mij niet slim, je ogen kun je beter lenzenvrij houden voor de komende 4 jaren.

Een bril is tegenwoordig een modeartikel, koop een trendy bril ;)

Als je toch voor lenzen wilt kijken kun je het beste bij een opticien langsgaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar je opticien die kan je er alles over vertellen :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt iderdaad het beste naar iemand gaan die er verstand van heeft, zoals een opticiën of oogarts en je daardoor laten voorlichten/adviseren.
Er zijn verschillende mogelijkheden als je lenzen wilt, b.v. harde/zachte lenzen, wel/niet zuurstofdoorlatend.
Je zou samen met een deskundige kunnen kijken of lenzen voor jou mogelijk zijn en welke lenzen dan voor jou geschikt zijn. Het grote voordeel van lenzen is dat je oogsterkte daarna (praktisch) niet meer veranderd. Ook met sporten kan het erg prettig zijn. Bedenk wel dat lenzen niet zaligmakend zijn. Je moet er zorgvuldig mee om (kunnen) gaan, iedere avond schoonmaken b.v. En soms laat je de lens weleens vallen en dan moet je rustig kunnen blijven. Ook als er een haartje of make-up onder je lens terrecht komt, is dit erg vervelend. Bovendien zijn lenzen meestal duurder dan een bril. Ik heb b.v. iedere 2 of 3 jaar nieuwe lenzen nodig en met een bril doe je langer. Je schrijft dat je een kinderbril hebt. Je zou ook nog een ander, nieuw montuur uit kunnen gaan kiezen.
En ook als heb je lenzen, dan is het nog wenselijk om er een bril naast te hebben. Je hebt je lenzen immers niet altijd in. Succés!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding