Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je brufen bruis 600mg nog innemen als de datum tot 06-2010 is, of kan je dat beter niet meer doen?

Ik vraag me af of daar ook een datum op moet staan of is dat medicijn echt niet meer goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tabletten, capsules en poeders zijn ongeveer 3 jaar houdbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou het niet gokken, na de houdbaarheidsdatum kan de werking verminderd zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
De oude medicijnen kun je inleveren bij de apotheek. Daar kunnen ze het vernietigen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Moet je even kijken of hij nog bruist ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die datum staat er niet voor niets op, ik zou het risico iig niet nemen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat makkelijk hoogstens is de werking iets vermindert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De datum op medicijnen zijn niet te vergelijken met een houdbaarheidsdatum wat op voedingsmiddelen staat. Er staat ook: 'Te gebruiken tot'.

Voor medicijnen betekent die datum dat het tot die dag gegarandeerd is van zijn werking. Na deze datum neemt de werking af.

Dus ja, je kunt het gewoon innemen, alleen de kans dat het minder goed werkt is wel aanwezig.

Medicijnen ouder dan een jaar zou ik niet meer nemen, daarvan is de werking echt veel minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het maar niet doen.. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan wel hoor alleen is de werking waarschijnlijk ietsje minder wil je op safe gaan haal dan even nieuwe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding