Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat je heel snel zweet druppels vallen van mijn hoofd bij de minste geringste inspanning?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik herken het ook. Bij mij is het veelal op mn hoofd en mn rug. Vroeger ben ik getest op hyperhidrosis, dit had ik niet. Bij mij zijn de oorzaken mn gewicht, slechte conditie en ook aanleg. Maar ook dingen in je hormoonhuishouding en bloedwaardes kunnen dit veroorzaken. En stress is dat vaak ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit kan verschillende oorzaken hebben
Je voeding, gebruik van bepaalde medicijnen of bv een traag werkende schildklier.
Maar in de meeste gevallen is er niet een echt oorzaak voor te vinden, de een zweet meer dan de ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien gaat u in de overgang?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, op haar 63e nog? dat zou ze toch al gehad moeten hebben?
misschien u suikerspiegel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen zweet op dezelfde plaatsen, en niet iedereen zweet even veel.
Ik herken het wel, als ik me druk maak ga ik ook altijd erg op mijn hoofd zweten. Andere mensen hebben snel natte oksels.
Je doet er niet veel aan, helaas. Ik heb vorig jaar internet afgezocht maar er zijn eigenlijk geen remedies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou mogelijk 'aanleg' kunnen zijn. Ik heb er al mijn hele leven last van. Ook zonder medicijngebruik, overgewicht en een uitstekend conditie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De een transpireert nou eenmaal sneller dan de ander. Heeft ook zijn voordelen, in de zomer heb je het minder snel benauwd.
Je lichaam koelt zich zelf af door het transpireren.
Als je bij de minste inspanning gaat zweten bij normale omstandigheden, kan het ook zo zijn dat je conditie op een heel laag pitje staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding