Mijn zoontje van 11 heeft ondergewicht wat nu nog te doen?
Hallo,
Mijn zoontje van 11 heeft ondergewicht en weegt tussen de 25 en 26 kilo en is 1.46 cm lang.
Hij loopt bij een kinderarts daar is een parasiet vastgesteld bij hem en heeft daar voor 2x medicijnen voor gekregen de 1e keer hielpen ze niet de 2e medicatie was een middel dat voor zowel mens als dier werd gebruikt bij parasieten.
Nu moet hij weer zijn ontlasting na laten kijken of de parasiet weg is. ( het is een parasiet die hier vaker voorkomt )
Maar je zou zeggen dathet met een medicatie die bij dieren ook wordt gegeven toch wel weg moet zijn toch?
Van de dietiste heeft hij nutridrink van nutricia voor geschreven gekregen daar is hij nu zo`n 2,5 mnd mee bezig maar dat het helpt nee.
hij heeft 1x op de 27,5 kilo gezeten maar dat was er ook snel weer af.
Ik weet me als moeder geen raad meer hij vraagt steeds "mama ik wil wat dikker worden.
Wie heeft er nog wat tips?
Toegevoegd na 5 minuten:
Zijn er meer ouders met hetzelfde probleem?
een wat is er bij jullie uitgekomen?
Mijn dochter viel ook heel erg af, maar na 2x goede antibiotica was het gelukkig weg!
Je kunt je zoon het beste zo goed mogelijk laten eten en dat wat hij lust en dan maar wat ongezonde voeding erbij! Maar als de parasiet straks weg is, dan zul je zien dat je zoon weer gewoon een lekker vol ventje wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.