weet iemand gezonde tussendoortjes waar je niet dik van word ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van een tussendoortje op zich word je natuurlijk niet dik, zelfs niet als het een calorierijk tussendoortje is. Je moet altijd naar je totale voedingspatroon kijken. Als je tussendoortjes nodig hebt eet je kennelijk niet voldoende bij de hoofdmaaltijden. Zeker als je de neiging hebt om dik te worden kun je die hoofdmaaltijden beter zo volwaardig mogelijk maken om niet snel weer een hongergevoel te krijgen. Dan nog is de periode tussen twee hoofdmaaltijden voor de meeste mensen te groot om zonder dat knagende gevoel in de maagstreek te overbruggen. Met lege calorieën, zoals rijstwafels, Japanse mix, rozijnenkoekjes, crackers etc. stil je je honger niet echt. Je krijgt er juist honger van, zodat je er meer van neemt dan de bedoeling was of korte tijd later weer honger hebt. Er werden ook dingen genoemd zoals tonijn, kwark, hüttenkäse en fruit. Die stillen de honger beter door de eiwitten en de vezels. Ben je erg gevoelig voor koolhydraten dan moet je ook terughoudend zijn met fruit en ontbijtkoek. Een handje nootjes, een stukje kaas of worst en een gekookt ei zijn voorbeelden van weliswaar calorierijke tussendoortjes maar je stilt er wel effectief een paar uur je honger mee. Toegevoegd na 25 minuten: Om niet te vergeten: honger is in feite vaak dorst. Daarom helpt een stevig glas water vaak uitstekend bij trek in iets lekkers.

Tomaat, komkommer, radijs, wortel, rettich, alle fruitsoorten, noten, yoghurt, blikje tonijn, soep, gedroogde vruchten, cracker met hüttenkäse.

Alle soorten fruit. Alle rauwkost. Magere melkproducten zoals yoghurt of kwark. Biskwie of cracker.

het moet ook lekker zijn neem ik aan (stengel of wortel van een of ander lijkt me gaan vervelen) fruitsalade? sultana achtig iets? suikervrij koekje? bakje magere (vruchtenyoghurt) of kwark? rijstzoutjes vetvrij is per definitie niet suikervrij, en andersom (kan een instinker zijn)

De klassieke bleekselderij... En je '2x fruit' als tussendoortje eten helpt vaak ook goed tegen trek en snaaizin.

Al veel genoemd. Maar nog geen rijstwafeltjes. (Neemt makkelijk mee!) Smakelijk te beleggen met: magere smeerkaas vleugje marmite appelstroop (ijzer) schijfjes tomaat beetje pesto eigenlijk alles. Bijzonder, want de smaak is best specifiek en toch verdraagt een rijstwafel vrijwel alle belegvarianten. Probeer ook eens ijskoude magere kwark met verse tuinkruiden (ook tuinkers) en wat knoflook. Je blijft knagen en wordt ook na een hele stapel niet dik.

Niet al het fruit is even 'gezond' in druiven bijv. zitten heel veel natuurlijke suikers....dus ook meer calorieën.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100