weet iemand gezonde tussendoortjes waar je niet dik van word ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg ineens trek van die foto :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet wat op die foto staat, citroenen zijn wel zuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het is in ieder geval een prachtige foto!

Het beste antwoord

Van een tussendoortje op zich word je natuurlijk niet dik, zelfs niet als het een calorierijk tussendoortje is. Je moet altijd naar je totale voedingspatroon kijken. Als je tussendoortjes nodig hebt eet je kennelijk niet voldoende bij de hoofdmaaltijden. Zeker als je de neiging hebt om dik te worden kun je die hoofdmaaltijden beter zo volwaardig mogelijk maken om niet snel weer een hongergevoel te krijgen. Dan nog is de periode tussen twee hoofdmaaltijden voor de meeste mensen te groot om zonder dat knagende gevoel in de maagstreek te overbruggen.

Met lege calorieën, zoals rijstwafels, Japanse mix, rozijnenkoekjes, crackers etc. stil je je honger niet echt. Je krijgt er juist honger van, zodat je er meer van neemt dan de bedoeling was of korte tijd later weer honger hebt. Er werden ook dingen genoemd zoals tonijn, kwark, hüttenkäse en fruit. Die stillen de honger beter door de eiwitten en de vezels. Ben je erg gevoelig voor koolhydraten dan moet je ook terughoudend zijn met fruit en ontbijtkoek. Een handje nootjes, een stukje kaas of worst en een gekookt ei zijn voorbeelden van weliswaar calorierijke tussendoortjes maar je stilt er wel effectief een paar uur je honger mee.

Toegevoegd na 25 minuten:
Om niet te vergeten: honger is in feite vaak dorst. Daarom helpt een stevig glas water vaak uitstekend bij trek in iets lekkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tomaat, komkommer, radijs, wortel, rettich, alle fruitsoorten, noten, yoghurt, blikje tonijn, soep, gedroogde vruchten, cracker met hüttenkäse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle soorten fruit.
Alle rauwkost.
Magere melkproducten zoals yoghurt of kwark.
Biskwie of cracker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het moet ook lekker zijn neem ik aan (stengel of wortel van een of ander lijkt me gaan vervelen)

fruitsalade?
sultana achtig iets?
suikervrij koekje?
bakje magere (vruchtenyoghurt) of kwark?
rijstzoutjes

vetvrij is per definitie niet suikervrij, en andersom (kan een instinker zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klassieke bleekselderij...
En je '2x fruit' als tussendoortje eten helpt vaak ook goed tegen trek en snaaizin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al veel genoemd. Maar nog geen rijstwafeltjes. (Neemt makkelijk mee!) Smakelijk te beleggen met:
magere smeerkaas
vleugje marmite
appelstroop (ijzer)
schijfjes tomaat
beetje pesto
eigenlijk alles.
Bijzonder, want de smaak is best specifiek en toch verdraagt een rijstwafel vrijwel alle belegvarianten.
Probeer ook eens ijskoude magere kwark met verse tuinkruiden (ook tuinkers) en wat knoflook. Je blijft knagen en wordt ook na een hele stapel niet dik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet al het fruit is even 'gezond' in druiven bijv. zitten heel veel natuurlijke suikers....dus ook meer calorieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat niet al het fruit even gezond is.. in welk fruit zit nou bijvoorbeeld bijna geen suikers dus calorieén??
bedankt voor de reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.calorielijst.nl/?prodgr=7 kijk hier even voor de precieze calorieën! Maar rauwe groenten blijft gezonder dan fruit, want alles wat zoet is zit suiker in, ookal in het natuurlijk! Komkommer/snoeptomaatjes/waspeentjes zijn ook goede en gezonde tussendoortjes! Succes