wat moet je doen als de ouders van je vriendin best wel streng zijn?? en weten jullie ook mischien waarom?

bedankt voor jullie antwoord

Toegevoegd na 22 uur:
ze zijn in de zin van streng als we willen gaan zwemmen dan mag dat niet zelfs niet als haar vriendinne mee gaan en als ze naar het schoolplein wil moet ze dat zeggen enzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
ronron1212
13 jaar geleden
hoezo streng en hoeze misschien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je wat voorbeelden geven, want je hebt streng doch rechtvaardig en onredelijk streng.

Het beste antwoord

Streng kan je misschien ook wel vertalen als zorgzaam. Je praat niet over leeftijd maar misschien heeft dat er wel mee te maken.
Probeer je te verplaatsen in de gedachte van de ouders van je vriendin.
Ook het verschil tussen een dochter en een zoon. Als je een zoon hebt hoef je maar 1 boefje in de gaten te houden. Heb je een dochter moet je er wel honderd in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

accepteren dat ze streng zijn, en je aan hun regels houden is meestal het beste. STreng is er in verschillende gradaties. Iedereen heeft zo zijn eigen regels. Daar is geen echte reden voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen natuurlijk hun dochter beschermen, vooral een vader heeft hier vaak last van. Wat je moet doen is het vertrouwen van de ouders winnen, wat vaak grotendeels een kwestie van tijd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft dan helemaal niks te doen, want dat is juist goed. En waarom: waarschijnlijk omdat die ouders relatief goed waren opgevoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet mee bemoeien. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden. Wat jij goed vindt vinden zij wellicht niet goed, en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch in elk gezin anders? Gaat het bij al je vrienden thuis er precies zo aan toe als bij jou thuis, nee toch?

Ouders van meisjes zijn vaak (niet altijd trouwens) nog iets strikter in van alles, maar voor meisjes lijken een aantal dingen toch ook gevaarlijker dan voor jongens, alleen over straat bijv.

In een relatie tussen jongens en meisjes is het zo (sorry dat ik zo generaliseer maar de praktijk is toch wel zo) dat als de relatie niet zo ideaal is als hij lijkt en iemand is de "agressor" naar de ander, het bijna altijd de jongen is die meer wil en het meisje dwingt (of chanteert) om zijn zin te krijgen. Meisjes kunnen daar een enorm trauma aan overhouden. Dat proberen ouders gewoon te voorkomen.

Let wel, ik zeg niet dat jongens niet kunnen beschadigen door relaties met meisjes hoor
amigo
13 jaar geleden
Al de gegeven antwoorden zijn natuurlijk goed, maar wat jij als misschien bestempeld kan ook en daar wordt hier niet op ingegaan. Ik kan mij dus indenken dat als (misschien) de moeder ergens in het verleden slachtoffer van geweest is dat ze dit willen dit voorkomen bij hun dochter.