Is het mogelijk om met een test/onderzoek de verhouding vetzuren, nauwkeurig in je lichaam te meten?

Is het mogelijk om te onderzoeken hoeveel omega 3-6-9 er (exact) in je lichaam aanwezig is? Bijvoorbeeld met een bloedonderzoek ofiets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ja dit is mogelijk. In principe zijn alle vetzuren meetbaar. Bloedonderzoek is hiervoor het eenvoudigst. Maar.....
in de praktijk zal niet of nauwelijks gebeuren.
Een huisarts kan dit niet meten en ook in het ziekenhuis is het geen gangbaar laboratoriumonderzoek.
Het zal dus ook niet onderzocht worden op jouw eigen verzoek.
Voor wetenschappelijk onderzoek zal het wel gemeten worden. Bijv om te controleren in hoeverre gebruik van Omega 3-6-9 een effect hebben op je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe kun je, net als bij voedingsmiddelen, bepalen welke verschillende vetzuren je lichaam bevat. Alleen zal dat voor de verschillende weefsels en lichaamsdelen heel verschillende waarden opleveren.