Droge ogen, wat moet ik doen?

Ik werd wakker, en dan ga ik me wassen. Maar mijn ogen zijn nu al een uur lang helemaal droog, dat geeft een heel irritant gevoel. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

probeer eens ogentroost van weleda.
heerlijk spul!
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn druppels voor die je gewoon bij de apotheek kunt krijgen op recept. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje Oculotect gebruikt. Een soort vervangend traanvocht is dat wat je bijna onbeperkt kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van dr. Vogel zijn ook oogdruppels te krijgen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt het beste even naar uw huisarts gaan daar u ook
verstopte traanbuizen kunt hebben.
Daar zijn speciale oogdruppels voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar wordt er gemeld dat de traanbuizen verstopt zijn?
Zo snel mogelijk langs de huisarts gaan, deze schrijft dan oogdruppels voor, wanneer er na een week geen verbetering is een verwijzing naar een oogarts vragen, liefst in het oogziekenhuis. Daar wordt de oorzaak grondig onderzocht en de juiste medicatie voorgeschreven.