Kan ik gewoon vaseline op mijn lip smeren ?

Ik heb gisteren mijn lip perongeluk open gepulkt
En is nu open (Het bloed niet meer) Kan ik daar gewoon vaseline op smeren ?

groetjes Metin

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (5)

Je kunt prima vaseline op je lip smeren. Ook als je een klein wondje hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaseline heeft helende eigenschappen op de huid en wordt vaak gebruikt bij gesprongen lippen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vaseline wordt trouwens vaker gebruikt op open wonden omdat het de wond afsluit van ziektekiemen. De vaseline zelf trekt niet de huid in.

Toegevoegd na 45 minuten:
Bijgaand ook een leuke link over de ontdekking van vaseline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, geen probleem.

Toegevoegd na 2 minuten:
heelt en houdt de lip in goede conditie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik smeer vaseline op mijn handen als ik een schrale huid en (bloedende) kloofjes heb. En op mijn lippen als ik schrale lippen heb. Als ik er 's avonds vaseline op smeer, zijn de kloofjes de volgende ochtend helemaal dicht. Wonderspul is het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaah hoor vaseline kan maar je kan er ook zo-een lippenstift op doen maar dan wel niet met kleur maar die met verzorging(voor droge lippen)die kan je best bij je apotheker gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaseline bevat geen bijtende stoffen, je kunt het dus op alles smeren. De laag die de vaseline aanbrengt houdt de huid tegelijk vochtig, soepel en afgesloten voor infecties. Is daarenboven veel goedkoper dan allerlei marketingproducten.