Hoe komt het dat dronke mensen met dubbele tong spreken?

' Vloeibaar Nederlands '

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, als je me dan wel het antwoord kan vertellen vind ik het prima.. ;-)

Het beste antwoord

Als je dronken bent, zijn je kleine hersenen deels uitgeschakeld. De kleine hersenen zijn onder andere verantwoordelijk voor de fijne coordinatie van je lichaam (zwalken, je bierglas laten vallen, je sigaret niet meer in de asbak krijgen en natuurlijk praten).

Je probeert zo goed en kwaad mogelijk de woorden te maken, alleen de coordinatie over je tong en je mond is niet meer optimaal. Vandaar de vloeibare dubbele tong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat alcohol je motoriek en spraak aantast. Je kan dus met een 'dubbele tong' gaan praten. ...Je glas laten vallen,
dingen omstoten, en vaak naast het toilet plassen.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol verdooft.

Een middeltje tegen tandpijn als je geen medicijnen mag, is een slokje in je mond nemen (zonder door te slikken!) en het dan uitspugen. Zo kan ook de tong verdoofd worden. Jonge jenever wordt hiervoor meestal gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lamheid van ook de spieren , in de tong