Ik heb last van kalknagels(tenen). Er zijn apparaten, waarmee je deze dunner kan maken. Is er ook een manier om het zonder een apparaatje te doen?

Met een stukje glas misschien?; of zijn er andere handzamere middelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.2K

Het beste antwoord

Er is een verschil tussen kalknagels en schimmelnagels.
Kalknagels zijn vaak dik en van kleur wat grijzig, je kan kalknagels dun houden maar je komt er niet vanaf.
Schimmelnagels kunnen ook dik zijn, en eventueel zelfs afbrokkelen maar zijn meestal geel. Ze zijn goed te behandelen maar je moet wel geduld hebben.
Wanneer je nagels héél erg dik zijn kan je ze beter dunner laten frezen door een pedicure en dan eventueel zelf later bijhouden. Maar als het nog niet zo heel erg is kan je ook je nagels zelf dunner vijlen. Natuurlijk niet al te dun want je moet gewoon zonder pijn in je schoenen kunnen. Je pakt een kartonnen vijl, legt die plat op de nagel en vijlt de nagel wat dunner. Echt een kartonnen vijl want dat is beter voor je nagel en je moet de vijl weggooien na het vijlen want schimmel is besmettelijk. Het beste is om, elke keer dat het nodig is je nagels weer dunner te vijlen, steeds een nieuwe kartonnen vijl te gebruiken. Daarna gebruik je dagelijks Nailner, dat werkt echt prima.
Het lijkt duur maar je doet er lang mee en het werkt echt goed tegen schimmelnagels.
Omdat het besmettelijk is kan je ook het beste plastic slippers onder de douche aandoen zodat je je huisgenoten niet besmet, en altijd katoenen sokken dragen.
Succes ;-)
Kristal
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed antwoord, +.
Kristal
13 jaar geleden
Dank je Cryo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kalknagels worden doorgaans veroorzaakt door een schimmelinfectie.
Kristal
13 jaar geleden
Dat is een mogelijkheid, maar ze kunnen ook veroorzaakt worden door b.v. letsel, stoten of ouderdom. En dan is er geen schimmelinfectie.
Kristal
13 jaar geleden
bedankt Coach

Andere antwoorden (4)

Ik zou een pedicure adviseren. Zeker niet zelf doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kalknagel is een schimmelinfectie dus deze moet eerst en vooral laten behandelen.
fremar
13 jaar geleden
ik zou de Nailner kalknagel stift kopen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelf last van gehad en de enige en effectiefste manier om dit aan te pakken is een kuur, het is een speciaal soort kuur die 3 maanden lang duurt. Je gaat even angs bij je HA en die kan je deze kuur zo voorschrijven, het is wel fijn voor het aangezicht om je door de pedicure te laten behandelen tot de nagel weer gezond is uitgegroeid. Succes!