Zorgen maken om eetgedrag?

Zolang als ik leef kan ik slecht aanvoelen wat/wanneer ik moet eten. Met dezelfde emoties eet ik 3 dagen niets of 3 dagen continu. Ik ben gezond, mijn gewicht is over langere periodes hetzelfde en ik ben in het algemeen tevreden met mezelf. Pas sinds kort besef ik (18) me dat het wel eens gevolgen kan hebben. Moet ik me zorgen maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben wat ouder en eet soms een keer op een dag, je lichaam went aan wat je gewend bent, tegen mij werd vroeger ook gezegd dat het slecht was maar ik ben verder nooit ziek geweest en heb er nooit last van gehad. Zolang je lichaam verder niets merkt zou ik me verder niet te veel zorgen maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het algemeen is drie maal per dag matig eten, het beste. Volgens mij, komt dat vanzelf. Zorgen maken over eten moet je niet doen. Het moet een natuurlijk iets zijn.
Straks vind je de eetmomenten gezellig, met iemand samen of met anderen en dan komt het ritme vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodra je weet dat je gevoel op een bepaald punt niet goed genoeg werkt moet je met je denken inspringen.
Geen zorgen maken maar bewust regelen dat je je lichaam goed verzorgd. Dit aspect kun je dus niet aan je gevoel overlaten, dat geeft niets, er is genoeg kennis over wat wel en niet gezond is waar je uit kunt putten.

Eerlijk gezegd denk ik dat het aanvoelen wat gezond is bij veel nederlanders niet meer zo goed werkt, alleen is het bij jouw wat erger en ben je je dus bewuster dat je in moet grijpen.
Emoties je eetgedrag laten bepalen is over het algemeen een actie met meer nadelen dan voordelen, maar ik weet niet of je dat bedoelde met 'met dezelfde emoties eet....'

Geen zorgen dus, gewoon bewust zijn en een beetje sturen.