Als je geen borstvoeding hebt gehad. Heb je dan een slechtere weerstand?

Mijn zussen hebben wel borstvoeding gehad ik niet. Hun zijn beide nooit ziek, terwijl ik altijd wel iets heb. Maandelijks verkouden. Heb zelfs chronische sinusitis ontwikkeld.

Nu denk ik dat het komt doordat ik geen borstvoeding heb gehad. Is er een verband?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je hebt zeker een slechtere weerstand. Vooral infectie ziekten in het maagdarmkanaal komen meer voor als men geen borstvoeding heeft gehad. En volgens Australische onderzoekers is er een vermoeden dat borstvoeding beschermt tegen enkele chronische ziektes. Dit is alleen niet bevestigd. Voor de rest niet zo'n zorgen maken, misschien had je met borstvoeding ook last van chronische ziektes. Feit is dat je weerstand iets lager is, maar dit vooral merkbaar is in je kinderjaren.

in iedergeval voor baby,s De voordelen van borstvoeding voor de baby • Kinderen die BV krijgen zijn minder vaak ziek; •het colostrum (dit is de eerste gele melk) is een eerste vorm van immunisatie; •er is tot vijf maal minder kans op opname in het ziekenhuis het eerste levensjaar; •moedermelk is steeds afgestemd op de behoeften van de baby; •de samenstelling van de melk verandert naargelang de behoeften van de baby,

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100