Ik gebruik al een jaar morfinepleisters 10 mg, maar ik ben er nu allergisch voor, is tramadol een goeie vervanger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Tramadol kan morphine vervangen, maar kent ook een lange lijst van bijwerkingen. Als je allergisch reageert op morphine, hoef je niet per se ook allergisch te reageren op tramadol. Proberen is dus een optie. Overleg dus met uw huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

morfine en tramadol vallen qua werking in dezelfde categorie. in overleg met je arts of specialist kun je het uitproberen natuurlijk.
het 'stopt' ook (trouble met de grote boodschap), de tramadol, dus kijk goed als je het gaat gebruiken wat je voor bij-werking ervaart.
sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tramadol kan een vervanger zijn maar ik vraag me af waarom je al zolang die pleisters gebruikt. Allebei hebben een verslavende werking. Het is niet goed om zolang pijnmedicatie te gebruiken. Het is belangrijker om de oorzaak aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morfine is sterkere pijnstiller dan Tramadol. Als je die gaat gebruiken doe je dus een stapje terug, maar het is het proberen waard.

Toegevoegd na 10 minuten:
Morfine=morfinepleisters