Kan een anticonceptie pil ervoor zorgen dat je minder last krijgt van puistjes en onzuiverheden?

Ik ben 15, en al een maand aan de pil vanwege erge menstruatieklachten. Het valt mij op dat in de periode dat ik de pil slik minder last heb van puistjes en onzuiverheden. In de stopweek nemen de puistjes heel erg toe maar ze zijn ook dan minder vergeleken met de tijd dat ik nog geen pil slikte.

Weet jij het antwoord?

/2500

ja die werkt heel goed tegen acne, ik heb voor mijn dochter van 13 ook de pil gehaald bij de dokter omdat ze zoveel last had van puistjes, dat is nu echt een heel stuk minder

puisten is ook een gevolg van te veel mannelijke hormonen, vroeger gaven ze jongens met puisten ook de pil, maar ze kregen wel last van borstvorming. Als een puist-vrije man steroiden (pure mannelijke hormonen) gaat gebruiken krrijgt hij ook vaak puisten

Ja de diana pil. Wel door blijven slikken. Bij mij werkte het pas na drie maanden. Mijn huisarst zei dat de diana is ontwikkeld als acne middel oorspronkelijk en dat het als bijwerking heeft dat het ook een anticonceptiemiddel id.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100