Is iemand alcoholist als diegene bij de lunch een biertje drinkt en bij het avondeten nog 2, of 3?

Elke dag

Weet jij het antwoord?

/2500

Pas als hij dat echt iedere dag nodig denkt te hebben en niet meer zonder kan, dan kun je spreken van alcoholisme.

In de regel is een vrouw een alcoholiste als ze 3 standaard glazen per dag, iedere dag zou drinken. Een man heeft dat bij 4. Als iemand bij de lunch een drinkt, en dan nog 2 of 3, iedere dag, spreek je inderdaad van een alcoholist. Ik weet niet hoe dit persoon zich gedraagd en of het ook ergerlijk is, maar het zou bevorderend zijn voor zijn lichaam als hij of zij wat gaat matigen met zijn alcoholgebruik. Ik ken ook wel mensen die iedere avond 3 glazen drinken, maar dat lijkt dan niks, daar gedraagt hij/zij ook niet veel anders door. Hoewel hij/zij volgens de regel wel een alcoholist is.

Goeie vraag! Het hangt er van af... Is het een recente ontwikkeling of doet die persoon dat al jaren? In het tweede geval zou ik me niet teveel zorgen maken, is het echter sinds kort dat die persoon meer is gaan drinken kan je misschien nagaan of daar een reden voor kan zijn. Er zijn mensen die beweren dat je bij dagelijks gebruik een probleem hebt, toch zijn er heel veel mensen die dagelijks enkele glazen alcohol drinken en toch geen probleem hebben. Indien je je echt zorgen maakt om deze persoon zou ik ergens anders informatie inwinnen, want de mensen op deze site bedoelen het uiteraard goed, maar hebben niet genoeg informatie om een juist antwoord te geven. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100