ik heb al 5 maanden lang last van een piep in mijn rechter oor de huisarts heeft er al na gekeken maar zei dat het van zelf weg ging maar nee hoor

ik hoor alleen maar die piep en ik wordt er nu wel gek van s,nachts wordt ik er wakker van kunt u me helpen met een oplossing

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terug naar de huisarts. Tijd voor een volgende stap: KNO arts

Antwoorden (3)

Als de dokter zegt dat het vanzelf weg gaat, en dat gebeurd niet, dan kan het zijn dat je een gehoorbeschadiging hebt, en met een beetje pech gaat die nooit meer weg. Ik heb ooit eens gehoord dat mensen zo'n verschrikkelijke piep in de oren hadden (door gehoorbeschadiging, dat ze een eind aan hun leven hebben gemaakt, ze konden het geluid niet meer aan.
Voor jou, misschien kan je het niet erger maken door geen oordopjes met harde muziek meer te dragen en weg blijven uit plaatsen waar zeer harde muziek of ander geluid wordt geproduceerd. En misschien kan je afspraak maken met een specialist KNO
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkele vormen van tinnitus kunnen behandeld worden terwijl andere vormen onbehandelbaar en permanent zijn. Om in te kunnen slapen kan het in die gevallen soms noodzakelijk zijn om stilte te voorkomen en in slaap te vallen met muziek. Er kan een tinnitusmaskeerapparaat gedragen worden; dit produceert een maskerend geluid dat het gesuis of gepiep wegdrukt.

Bij bijna alle vormen kunnen sommige antidepressiva, zoals nortriptyline (Pamelor) en amitriptyline (Elavil), bepaalde kalmeermiddelen zoals alprazolam (Xanax) en lichte bètablokkers als propranonol (Inderal) rust en uitkomst geven. Bij alle soorten tinnitus kan maskering en habituatie een positieve bijdrage geven. Bij tinnitus veroorzaakt door traumatisch geluid, stress, paniek, uitputting, angst en depressie kan het oplossen van de emotionele oorzaken door middel van effectieve psychotherapie werken. Met name hypnotherapie komt positief uit onderzoeken (behandelen als fantoompijn).
Bij schade aan de cochlea door ototoxische medicatie (is te herkennen doordat deze tijdelijk stopt bij inname van aspirine) is het effect van therapie het minst.

In verschillende klinieken onder andere in Detroit[3] en in België wordt corticale implantatie als nieuwe behandeling uitgevoerd. Hierbij wordt onder de schedel een elektrode geïmplanteerd. Deze geeft elektrische schokjes aan het overactieve deel van de hersenen dat een belangrijke rol speelt bij het ontstaan van tinnitus. De bedoeling is dat hierdoor de hyperactiviteit in de hersenen wordt onderdrukt, zodat de tinnitus kan verminderen of verdwijnen. Deze vorm van behandeling is voorlopig alleen geschikt voor mensen met ernstige tinnitus die niet op een andere manier behandeld kunnen worden, maar lijkt vooral effectief als de tinnitus nog niet lang bestaat.

Experimenteel onderzoek aan de Rijksuniversiteit Groningen rond 2003 heeft laten zien dat behandeling van de betrokken hersendelen met behulp van een pulsgenerator (een soort pacemaker) succesvol kan zijn.

Een aantal tinnituspatiënten lijkt baat te hebben bij zinksuppletie.

Behandelingen met lage intensiteit laserlicht kunnen effectief zijn. In Duitsland en Zweden zijn verschillende behandelcentra. Lage intenstiteit laserlicht (softlaser) is niet schadelijk. Het stimuleert o.a celenergie en daardoor regeneratie van cellen en weefsel. Meer informatie over deze vorm van laser is te vinden op Laser World. Zelftherapie met softlaser tegen tinnitus kan ook d.m.v een speciale daar voor ontworpen earlaser
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij meeste vrienden met tinnitus hebben er al vele jaren last van ook degenen die er echt achteraan zijn gegaan. Wen er maar vast aan, dat het niet over gaat.
De tinnitus word heftiger naarmate je druk maakt (over tinnitus bijvoorbeeld).
Het gaat niet over, maar er zijn specialisten op dat gebied, die misschien iets voor je kunnen doen. Dan moet je dat op het internet uitzoeken. Ik dacht dat er aan het medisch centrum Groningen een specialist zit en ook een in Nijmegen.