Hoe gaan sit-ups nou helpen?

ik probeer al een paar dagen lang sit-ups te doen om mijn buikspieren te trainen, maar het lukt niet. Waarschijnlijk omdat ik praktisch geen buikspieren heb, maar daarom wil ik het ook trainen. Ik kom nooit volledig omhoog , maar een klein beetje. Helpt dit al? Of is er iets anders dat ik kan doen dat ook helpt mijn buikspieren te trainen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het is ook de bedoeling om niet volledig om hoog te komen; op deze manier houd je spanning op je buikspieren waardoor je efficiënter traint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet vooral zorgen dat je benen niet omhoog komen, hierdoor wordt het een stuk moeilijker.
Verder hoef je niet perse helemaal omhoog te komen, je moet zorgen dat je rug van de grond is en dan 10-15 cm op en neer bewegen (niet met je rug op de grond zakken!) het belangrijkste is dat er gewoon spanning op je spieren staat
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spieren worden niet in een paar dagen gemaakt,daar gaat wel een langere tijd omheen.
gewoon door blijven gaan en er komt vanzelf resultaat.

Toegevoegd na 15 uur:
wat je ook zou kunnen doen om je buikspieren te trainen is door op je rug te gaan liggen en je benen van de grond te halen.
los van dat kun je genoeg informatie vinden op youtube/google.
als je daar zoekt op "buikspieren trainen" zal er vast wel het 1 en het ander verschijnen over hoe je je buikspieren kunt trainen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij bovenstaande antwoorden sluit ik me compleet aan.
Het versterken van spieren duurt even, maar als je doorzet zal je ineens resultaat zien.
Zorg tijdens je training dat je benen niet omhoogkomen, en breng je bovenlichaam ook niet te hoog.
Verder is het belangrijk dat je de bewegingen langzaam uitvoert, je zal merken dat dit veel zwaarder is dan als je het snel doet, en dus ook veel effectiever.
Vooral doorzetten, en ook niet stoppen als je je gewenste resultaat bereikt, want je opgebouwde spiermassa verdwijnt sneller dan je hem hebt vergaard!