Is dit erg slecht of valt het wel mee?

Ik heb in 4 dagen tijd 8 blikjes energy drink op.
2 blikjes per dag dus.
Is dit erg slecht, of valt het wel mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

energy drink is niet goed voor je
1 blikje kan van bepaalde stoffen meer dan het dubbele van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid bevatten.
Ook zijn de stoffen die erin zitten gewoon ongezond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een les gehad van: Vet Cool Gezond. Elk blikje engery drank bevat 5 suikerklontjes. Dus dat zijn er 2 per dag x 8 = 40 suikerklontjes in 4 dagen. In 8 dagen is dit maar liefst 80 suikerklontjes. En als je dit een heel jaar zou doen 3200 suikerklontjes en in een halfjaar dus 1600 suikerklontjes. Eigenlijk vindt ik dit best wel veel. Ik zou 1 blikje per dag nemen of gewoon 4 blikjes per week. Ik drink meestal 3 blikjes cola per week. Ik denk dat dit niet super ongezond. is maar gezond is het ook niet. Wel genoeg sporten he! En als je dorst heb kun je ook water of spa rood drinken. Engery drank is een en al troep!

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is dus echt de harde realiteit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
energiedrank kan verslavend werken als je er te veel van drinkt daarbij is het ook nog eens zeer ongezond er zit extreem veel suiker in de drankjes. dus ja het is slecht voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Energy drankjes zijn ooit bedacht voor duursporters. Het is kant-en-klare brandstof voor je lichaam. Vóór het sporten kun je genoeg voeding tot je nemen. Maar tijdens het sporten (bv triathlon) heb je geen tijd om uitgebreid te eten. Je lichaam krijgt ook niet de tijd om het te verteren tot brandstof. Daar is gatorade of aquarius een goed alternatief voor. Als je er een gewoonte van maakt om dit te drinken, denkt je lichaam 'mooi, hier hoef ik niets meer aan te doen' Je lichaam wordt lui en je groeit op den duur dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou energydrankjes voor je gymles of voor een rondje hollen. Maar niet zomaar als vocht, als drinken. Neem thee, water, melk of een frisdrankje.

Het is hier al uitgelegd hoe het zit met al dat suiker voor je lichaam. Maar wat denk je van je tanden? Een vriendje die hier vaak komt, een stevige energy drinker (zeker twee, drie halve literblikjes, had 12!!!!! gaatjes in zijn tanden!

Bouw af naar 1 blikje per dag. En dan naar een paar in de week. En dan alleen eens in het weekend of bij sporten. Is echt beter voor je!