Sinds ik 3 jaar geleden moeder ben geworden ben ik vaak een emotioneel wrak.

Ik hoef maar iets van gevoelens te zien op tv of in real life en ik voel de tranen al opkomen. Hoe komt dit? En is er nog iets aan te doen? ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je de hand schudden succes he
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wat héérlijk om te lezen dat het dus niet alleen aan mij ligt!!! Ik gebruik zelf ook letterlijk!!! de woorden 'emotioneel wrak' Schiet om 't kleinste dingetje in tranen. Kindje is nu 9 maanden dus als ik alle antwoorden en reacties lees ben ik er voorlopig nog zoet mee. Ten alle tijden tissues bij me hebben maar!!! Sterkte dames!!!

Het beste antwoord

Ik (en ik denk alle moeders) herkennen dit.

Moeder worden brengt veel verantwoordelijkheid met zich mee. Maar daarnaast gebeurt er iets met je waardoor je hypergevoelig wordt. Zeker in de eerste jaren. Met name de hormonen die nog lang doorspelen.

Je wereld wordt nooit meer hetzelfde als daarvoor. Je hebt een kind gebaard! De liefde die je voor een kind voelt is met niets te vergelijken, het is gewoon een deel van jezelf. Je wilt voor geen goud dat er iets met je kind gebeurt.

Als je vervolgens iets ernstigs of verdrietigs met kinderen op t.v. ziet, dan associeer je dat gelijk met je eigen kind. Je voelt letterlijk de pijn.

Ik kan je geruststellen; het gaat nooit meer over, maar de emoties worden minder heftig. Probeer te relativeren en laat je kind heel langzaam, stukje bij beetje los. Anders krijg je straks het 'empty nest' syndroom ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vrouwen kunnen erg veranderen na de geboorte van een kind. Je wordt veel beschermder dan je al was.
en van huilen worden mannen rustig http://welingelichtekringen.nl/vrouwentranen-temperen-agresie-en-seksdrive-van-mannen.html
nu maakt het weining uit maar misschien was dat anders in de oertijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bespreek dit met de huisarts en neem gerust een poosje medicijnen, u zult zien hoe u hiervan opknapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een raar en kortzichtig antwoord. Ben je echt serieus?
Waarschijnlijk had je nog nooit van te voren gedacht dat de liefde voor je kind je zo kwetsbaar zou maken. Dit geeft je tegelijkertijd de energie en de drive om als een tijgerin je liefste kleintje te beschermen, en het zo goed mogelijk te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt een emotioneel wrak bent is er toch echt iets mis.

Als je veel gevoeliger bent en allerlei dingen je nu opvallen waar je vroeger aan voorbei ging zou ik zeggen: welkom bij de club.

Nee, echt over gaat het niet maar het hangt toch van de mate waarin je het hebt of dat een probleem is. Ik vind het eigenlijk wel fijn, ik race minder langs alles in mijn leven en ben me bewuster van het leven zelf.

Ik merk trouwens wel dat het hevigste er wel een beetje afslijt want toen ik in de fase van de 0-3 jarigen zat vond ik het ook heftig moet ik zeggen, alles wat er emotioneel bij komt bedoel ik dus. Dat went toch wel want nu vind ik het gewoon fijn

Dus houd hoop!!
amigo
13 jaar geleden
Rhodiola is super even google.
je moet wel consekwent wezen op de zelfde tijd in nemen.
je voelt aan je zelf wanneer je kan stoppen.
het is aan de prijs, maar het is de moeite waard.
Succes