Welke serieuze hobby heb je en hoeveel tijd neemt dat?

Een hobby is iets wat je graag doet welke en hoeveel tijd besteed je eraan per week of per maand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ik barst van de hobbies, maar mijn meest serieuze hobby is handwerken. En dan voornamelijk...haken. Breien is ook leuk, maar ik ben linkshandig en brei rechts (ben aan het oefenen met links) en haken heb ik vanaf het begin van nature links gedaan, dus daarom kan ik dat beter en vind ik het denk ik ook leuker. De laatste tijd ontwerp ik ook patronen en dat vind ik NOG leuker.
Ik denk dat ik tussen de 4 en 6 uur per dag er aan besteed, gemiddeld. Maar dan moet je wel meerekenen dat je al hakend / breiend een hoop andere dingen kunt doen ; koffie drinken, teevee kijken, lezen, meerijden in de auto, computeren (tot op zekere hoogte), koken, telefoneren....een hoop dubbel besteedde uren dus.
Ik kip* ook heel veel, en zelfs lopend,. Je kunt me rustig met een haakwerkje in een lange rij van de supermarkt aantreffen.Zo kom ik wel aan mijn uren, bijna zonder er speciaal voor te gaan zitten. Mijn handen staan gewoon niet graag stil ; zonde van je tijd ook.

* kip, van kippen / to kip = knit in public (ook bruikbaar voor haken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

mijn hobby is voetbal. Maar omdat ik de afgelopen zes maanden pfeiffer heb gehad, nu mijn pols gebroken heb en al twee jaar met blessures sukkel, besteed ik er nauwelijks nog tijd aan.

Dus nu besteed ik de meeste tijd aan mijn kwaaltjes ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag het ook een sport zijn? Dan is het voor mij het roeien.

Tijdbesteding is 3 tot 5 uur per week op het water in de zomer, 2 tot 3 uur in de winter. Daarnaast dezelfde tijd aan het sociale gebeuren eromheen. En nog eens 5 uur of meer per week aan het bijhouden van de website en alles wat daarbij hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen vaste hobby, meer bevliegingen. Momenteel is dat GV en het levert me uren plezier per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het opknappen van oude brom/snorfietsen, motoren en/of oude auto's. De hoeveelheid tijd die ik erin steek is de laatste tijd vrij weinig. Heb 4 oude engelse motoren staan die min of meer weg staan te roesten. Ook een usa muscle car moet aandacht hebben. Soms wou ik dat er meer uren in een dag zaten :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer uren per dag is heel makkelijk - heb je wel eens 6x28 geprobeerd? Is prima vol te houden, en na een week loop je weer synchroon met de rest van de maatschappij. 't Is alleen wat lastig dat de zon dan zo raar doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap gemiddeld 6 uur per nacht en de tijd die ik heb gebruik ik over het algemeen wel nuttig. Het was meer een grap dat ik zei dat ik graag meer uren op een dag zou willen hebben :)
GV is mijn hobby en neemt wel een paar uur per dag in beslag...

Het ontmoeten van vragen (lees mensen) is een uitdaging en is heel intiem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar uur? 20 of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'intiem'
getsie
Ben elke vrijdag vrij, en deze gebruik ik door het maken van metalen sculpturen,hekken etc. in mijn werkplaats bij huis.( Hoofdzakelijk van corten-staal en roestvrij staal).
Soms ook nog op zaterdag, maar dat is geen regelmaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
katten zijn m'n hobby : )
ik lees over ze, ik zit veel op kattenfora, ik ga naar lezingen over ze, ik heb een flink deel van de opleiding gedragstherapie gedaan, en alles met groot plezier!
en last but not least heb ik hier vier katers en een poes rondlopen, waar ik erg veel tijd in steek, alweer met groot plezier!
zou er niet zonder kunnen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Programmeren is mijn grote hobby. En het verdient ook nog :-)

Als over 1 of 2 jaar weer kans op poollicht is in Nederland. Dan wordt het vechten om de tijd ;)
http://www.poollicht.nl (moet weer nodig gevuld worden, geen tijd op dit moment)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Design-zwemkleding voor naturisten ontwerpen; heerlijk om te doen, daar besteed ik best veel tijd aan.

Toegevoegd op 07-06-2009 21:53:14
Ohja, en een kwartiertje per dag hier op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn grootste hobby is hobbies hebben :)

Ik beschouw reizen als mijn grootste hobby, maar wegens zowel tijd als geldgebrek komt het er maximaal 3 x per jaar iets fijn. Dan is fotograferen nog een hobby, maar dat hangt nauw samen met de vakanties.
Lezen doe ik graag.

Momenteel besteed ik echter de meeste tijd aan sporten. Ik zwem zo'n vier kilometer per week, loop 3x per week hard en zit ook minimaal drie keer per week anderhalf uur op de racefiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toneel spelen, momenteel is het seizoen afgelopen helaas, maar in september begint het nieuwe seizoen!
Ik zit bij een amateursvereniging in Haarlem (mamagaai). We oefenen dan 20 lessen op een productie, en die voeren we dan op in theater de Luifel (Heemsteede).
Dit kost mij anderhalf uur per week (tweeenenhalf plus reistijd) en dan twee weekeinden ongeveer voor de voorstellingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou mij bezig met mijn kas in de tuin (alles eetbaar), fotografie, koken in het algemeen, sushi in het bijzonder.

Ik heb geleerd om alles wat ik doe met 100% passie en aandacht te doen, dat maakt dat ik eigenlijk een uur of 4 per dag effectief met mijn hobbies bezig ben. Alleen nog maar doen wat ik zin in heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hobby is gitaar spelen, akoestisch (+ zingen). Ik ben daar bijna elke dag mee bezig, de duur verschilt nogal. De ene keer een half uur, de andere keer 2,5 à 3 uur. (Net nog 2,5 uur, ging wel lekker).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuinieren, en gezien de grootte van mijn tuintje (5000 m2)
doe ik dat full-time, inclusief het onderhoud van m'n zwembad, waar in ik een andere hobby uitoefen: zwemmen.
Als er nog tijd over is: fotografie.
Wat een zwaar leven hé?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schilderen. Met olieverf, en dan heerlijk kledderen en priegelen. Maar door mijn drukke leven kom ik daar nu te weinig aan toe, dus ik fotografeer. Veel. En met een hele oude camera, waarbij ik alles "zelf" moet doen. Heerlijk !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
behalve mijn werk is het ook mijn passie DANSEN.
dan heb ik nog de fora die ik beheer.
secondlife ect.

maar mijn grootste hobby is toch mijn kindje. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig is mijn hobby niet serieus... ik neem mezelf ook niet serieus...

ik kweek groenten op een paar vierkante meter...