maar kan iemand me vertellen wat ik moet doen.ik ben een maand geleden gestopt en ben terug hervallen.Ik ben radeloos

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Prima dat je het al een maand hebt volgehouden! Even "uithuilen" over het zwakke moment en dan gewoon weer doorgaan. Misschien kun je hierbij wat meer steun gebruiken. Zoals eerder gezegd, e.e.a. wordt nu vergoed via het basispakket van je zorgverzekering. Kijk hier naar de mogelijkheden van ondersteuning bij stoppen met roken: http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Wat_of_wie_helpt_u_/index.aspx

En hier vind je tips hoe je het stoppen kunt volhouden:
http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Hoe_houdt_u_stoppen_vol_/index.aspx

En tenslotte zie je hier waar je het allemaal voor doet:
http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Gezondheid___roken/Wat_doet_stoppen_met_uw_lichaam_/index.aspx

Heel veel succes, en je kunt het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je bent gestopt met roken begrijp ik uit de trefwoorden?
Maak een afspraak met je huisarts, vanaf 1 januari zit er bij je zorgverzekering een vergoeding stoppen met roken waarbij je huisarts een belangrijke rol speelt.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niets om radeloos door te zijn. Het is je een maand gelukt, heel goed van je. Je begint gewoon aan een nieuwe maand. Niet opgeven "omdat het toch niet lukt". Je kunt het wel, dat heb je in die maand bewezen. succes
anneliez
13 jaar geleden
Gewoon opnieuw beginnen en nu heb je een ECHT doel.

De eerste keer heb je het 1 maand volgehouden, top!!!!
Nu ga je dat record BREKEN met minimaal 2 weken.

Als je het zo bekijkt is het geen ramp als je eens zwak bent maar de periodes er tussen maak je steeds langer.
amigo
13 jaar geleden
Ik ben zelf ook weer opnieuw begonnen en nu alweer ruim twee maanden rookvrij.
Volgens mij zitten de moeilijke momenten vaak waar je je zelf wil troosten omdat iets tegenzit of als je je onredelijk behandelt voelt.
Op zo'n moment probeer ik mezelf te zien als een klein jongetje wat zijn knikkers heeft verspeeld; als je heel kritisch naar jezelf kijkt zie je vaak achter de meest principiële zaken jezelf als zo'n klein jongetje.
Op dat moment is de behoefte aan een sigaret met sprongen afgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook 3 keer gestopt en weer begonnen. ik rookte 40 peuken per dag, weer geprobeerd en na 2 weken dacht ik bij mezelf, als ik twee weken zonder kan, moet een maand ook kunnen, en zo ga je verder.
het is heel moeilijk, ik zou ook de peuken van de straat opgeraapt hebben toen ik stopte.
maar na een paar maanden ga je het steeds minder missen.
schaam je maar niet van je terugval, gewoon weer beginnen als je er klaar voor bent, en laten zien dat je ruggengraat hebt.
als je echt wilt, lukt het je echt een keer. doe je best en succes in de strijd.
P.S begin nooit rond de feestdagen, dan is het gezellig, dan neem je sneller een alcoholische versnaperingen en neemt de zin in roken alleen maar toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een collega gehad die al 30 jaar stevig rookte.
Hij was ongeveer 45 jaar toen hij besloot te stoppen.
Aanvankelijk lukte dat niet maar door een goede tip om eens naar een acupuncturist te gaan lukte het wél!
Wonderbaarlijk toch? maar het werkt echt!
Met een beetje geluk word de behandeling vergoed door de zorgverzekeraar.