Ben ik abnormaal.?

Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb sinds november mijn maandstonden niet. Ik maak mij zorgen. Ik heb nog nooit sex gehad. Mijn maandstonden zijn altijd al regelmatig geweest( net op de dag dat ik plande). is er iets mis met mijn lichaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar klein maar zeer klein beetje bijgekomen

Het beste antwoord

Ik denk niet dat er iets mis is met je. Het komt vaker voor dat meisjes op die leeftijd maanden niet meer ongesteld worden. Soms wel een jaar. En spontaan komt het weer op gang.

Als je de pil slikt kan dat ook invloed hebben. Je zegt dat je nooit seks hebt gehad, dus dat betekent dat je niet zwanger kunt zijn. Maar als je je zorgen maakt, is het misschien verstandig om even je huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou als ik jou was het nog een maandje afwachten.
Ik weet niet of je er ook klachten bij hebt?
Maar het komt wel vaker voor dat het een tijdje weg blijft, waarna het meestal wel weer op gang komt..
Maak je je toch zorgen, raadpleeg dan even een huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik wil er nog aan toevoegen: misschien ben je ergens gespannen over? Ook dan kan het spontaan wegblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondergewicht kan een oorzaak zijn..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maakt niet uit.
je bent gewoon normaal
er zijn ook mensen die hun hele leven niet aan sex doen.
dus maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn meerdere mogelijke redenen dat je niet meer ongesteld word.
ondergewicht
stress
schijnzwangerschap
sinds november, dat is al bijna 3 maanden. en daarvoor was je heel erg regelmatig? ik denk dat je het beste even langs de huisarts kan gaan?

als je bang bent dat je toch zwanger bent geraakt op 1 of andere vreemde manier kan je altijd een zwangerschapstest doen

Toegevoegd na 54 seconden:
er zullen waarschijnlijk nog meer mogelijke redenen zijn waardoor je niet meer ongestelt wordt maar die weet ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je soms een paar kilo afgevallen maak je eigen niet te veel zorgen ga anders even langs de weet je tenminste wat de oorzaak kan zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, je bent niet abnormaal. Veel vrouwen kunnen van tijd tot tijd wel eens even 'onregelmatig' zijn.

Vooral als je nog wat jong bent, kan dat heel gemakkelijk.

Je lichaam is dan bezig volwassen te worden en daarom vinden er allerlei processen in je lichaam plaats.

Dat kan de oorzaak zijn dat je lichaam wat anders reageert dan je tot nu toe gewend bent.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken..maar als je dat toch doet..raadpleeg dat even je arts..

Wellicht voel je je dan een beetje meer opgelucht..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je misschien voor jou lengte iets te dun en te licht? Want als dat zo is kan het ook verdwijnen, en dan zou ik maar snel naar de dokter gaan.
Als dit niet zo is is er geen enkele reden voor paniek. Zoveel meiden hebben het ineens niet meer maar dat komt vanzelf wel weer terug