Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn urine soms bruinig, soms troebelgeel, soms helder licht geel en soms helemaal geen kleur heeft?

13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijne ad bij de vraag...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

hoe donkerder van kleur, hoe geconcentreerder de urine is.
verder heeft wat je eet of drinkt invloed.
ook kan je erg vlokkige troebele urine hebben bij een blaasontsteking.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Dit ligt aan de hoeveelheid water (vloeibare voedingsstof) die je binnenkrijgt, althans bij de meeste kleuren. Als je heel erg gelige urine hebt, duidt dit vaak aan dat je lichaam eigenlijk een beetje nood heeft aan water of ander drinken. Licht geel duidt meer erop aan dat het opzich goed zit qua drinken. Helemaal geen kleur kan ook voorkomen, en dit betekent dat je lichaam voldoende vloeibaarheid heeft opgenomen. [Ik heb dit namelijk als ik veel water drink]
Dat bruinige kan een teken zijn dat je menstruatie eraan komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je weinig drinkt , word je urine donker..
drink je veel, is je urine licht van kleur..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bruine urine is sterk geconcentreerd
troebel geel kan duiden op een vervuiling, als dat aanhoudt zeker naar de huisarts gaan
helder licht geel is een schone urine, volgens mij de beste die je kunt hebben
geen kleur, na veel water drinken kan je urine kleur gaan missen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft meestal te maken met hoeveel je drinkt.
Als je bijvoorbeeld s'ochtends wakker word is je urine vaak donker omdat je de hele avond al niks meer hebt gedronken. In de loop van de dag als je meer gaat drinken word je urine vanzelf lichter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Donkergeel betekent geconcentreerd, oftewel te weinig drinken. Bruin zou een leverprobleem kunnen zijn, zeker als je wit poept. Troebel betekent meestal eiwitten. Lichtgeel tot kleurloos dat je genoeg drinkt en helder geel dat je vitamine B hebt gesnoept.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding