Pil doorgeslikt, wanneer weer stoppen?

Ik heb met oud en nieuw de pil doorgeslikt. Moet ik nou stoppen na 21 dagen of de stopweek ook meerekenen?

23 december zou ik eigenlijk een stopweek moeten inlassen maar toen heb ik doorgeslikt. Wanneer moet ik nu stoppen voor de stopweek? 21 dagen na 23 december?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je kunt nu ieder moment dat je wilt een stopweek inlassen. Het belangrijke bij de pil is dat je hem mínstens 21 dagen slikt voordat je een stopweek inlast, niet speciaal een veelvoud van 21 dagen.

Maar, om het overzichtelijk te houden kun je het beste werken met hele strips. Dus aan het einde van deze strip een stopweek inlassen en dan weer aan een nieuwe strip beginnen. Zo kun je je niet vergissen in het aantal dagen en bijvoorbeeld de volgende stopweek te vroeg inlassen omdat je aan het eind van je (halve) strip bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hoeft helemaal geen stopweken te houden als je dit niet wilt. Ik slik de pil altijd minimaal 3 maanden door, geen enkel probleem. De stopweek is bedacht door de farmaceuten omdat ze bang waren dat vrouwen het zonder maandelijkse bloeding niet "natuurlijk" vonden.

Dus slik de pil gerust door tot aan het einde van de strip en houd dan, als je wilt, een stopweek en ga dan over op het normale ritme. Zo loop je geen enkel risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de pil hebt doorgeslikt, moet je de strip waar je aan begint helemaal afmaken en dan een stopweek houden, dus inderdaad 21 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stopweek is niet noodzakelijk, dit in tegenstelling tot wat er in de bijsluiter staat.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32834-de-pil-doorslikken-geen-stopweek-is-het-schadelijk.html
Je kan nu gewoon je nieuwe strip helemaal op slikken, en daarna je stop week hebben, dat geeft allemaal niks. Nooit halverwege stoppen of beginnen met de nieuwe pil....

Toegevoegd na 52 seconden:
stoppen met een nieuwe strip moet dat zijn...