Wat kun je doen als je zo'n persoon bent?

Ik ben 13 jaar, en ben iemand die niet zomaar het besluit te nemen om met vrienden af te spreken. En mijn ouders houden al niet van hangjongeren (zoals ze dat zeggen). Nu zit ik ongeveer elke dag als ik thuis kom van school achter de computer en na een tijdje ga ik me dan vervelen. Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om het probleem van de 'hang jongeren' te voorkomen, hebben wij een aantal jaren terug onze aanbouw omgedoopt tot 'het hok'. Hier spreken mijn zoons af met vrienden, vaak hier maar ook bij andere jongens en meisjes thuis met een 'hok'. Soms een schuur of garage.

Zo hebben ze een plek om samen te zijn zonder dat ze op straat hangen en ik kan ook nog een oogje in het zeil houden.

Misschien vinden jouw ouders dit ook wel een goed idee, dat maakt voor jou afspreken wat makkelijker denk ik, je vraagt gewoon één of meerdere klasgenoten om langs te komen op een avond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vrienden zoeken die beetje bij je passen.
Gewoon een keer afspreken met iemand, in de pauzes met ze omgaan e.d.
Of via hyves, vragen of ze een keer komen chillen, misschien met nog wat anderen erbij. En zorgen dat je niet echt op de achtergrond valt.

Gewoon die stap maken om keer af te spreken, kan in de avond zijn.. met meer vrienden misschien, (ookal krijgen sommige dan snel de neiging ons ''hangjongeren'' te noemen).

Gewoon kijken wat je leuk vindt om te doen met vrienden en niet bang zijn!

Groetjes en veel plezier;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens serieus kijken op school, in jouw klas, of bij het sporten, of er niet iemand is waar je wat meer mee zou willen doen.
Geen sporten?
Ga dan bij een vereniging, sporten of iets anders, maakt niet uit. Ergens waar mensen zijn, waar je de kans hebt om vrienden tegen te komen.
Tja, en dat afspreken, dat zul je dan wel zelf moeten doen.
Samen met iemand achter de pc, een leuk spel, daar kan je mee beginnen.
Dat kunnen je ouders toch moeilijk hangjongeren noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk eens rustig na over wat jou leuk lijkt om te doen bv sport of een ander hobby dat je zou kunnen doen op momenten die je nu nog niet weet te vullen kijk bv eens wat de openings tijden van een zwembad in de buurt zijn,of vraag eens of er iets is waarmee je kunt helpen in het huishouden(mischien voor wat meer zakgeld)er is heel veel wat je kunt doen je moet alleen even je weg vinden in het leven.