Hoe geraak ik gemakkelijk een snel in slaap ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probeer elke avond op een vaste tijd naar bed te gaan. Op een gegeven moment gaat je lichaam zich daarop instellen. En op een geven moment ,als je steeds op dezelfde tijd naar bed gaat dan slaap je in een mum van tijd.

Door een glas warme melk te drinken.

Door een saai boek te lezen, of je voorstellen dat je aan een lekker strand ligt, palmbomen, enz. Je kunt douchen voor het slapen gaan, dat wil ook nog wel eens helpen. En probeer vooral niet te malen.

Je lichaam alvast klaarmaken dat je gaat slapen, uur van te voren geen tv meer kijken, pyjama aantreken e.d. Doe dit een tijdje, en je lichaam weet wanneer je gaat slapen! Verder kan een jointje helpen, maar ik ga er even vanuit dat je niet rookt:") Groetjes Toegevoegd na 1 uur: Misschien is die min omdat ik een joint aanraadde, het is alleen als de betreffende persoon al rookt o.i.d, het is niet om ze ermee te laten beginnen.

Zoek de meest comfortabele houding en blijf stil liggen. Zorg voor een goede temperatuur in de slaapkamer. Probeer vanaf 1 tot zo ver mogelijk (tot je slaapt..) te tellen. Concentreer je op het donker, laat je erdoor opslokken, adem bewust en rustig in en uit, blijf 'kijken' naar het donker, op een gegeven moment zal je je steeds zwaarder voelen en val je in slaap. Een andere manier is door te doen alsof je slaapt, doe net of je voor iemand anders doet alsof je slaapt, lig rustig, adem alsof je slaapt..door dit even vol te houden val je vanzelf in slaap.

Heerlijk de liefde bedrijven, daarna val je als een blok in slaap. Betere medicijn is er niet.

Bij mij helpt het meest: niet aan te veel denken, dan gaan je hersenen denken en dat levert energie op en ga je niet snel van slapen. Dus concentreer je op slapen

Een half uur geen t.v of achter je p.c Warme melk of valeriaan wil ook wel helpen Lees een niet te zwaar boek (ZWAAR ONDERWERP) Toegevoegd na 1 minuut: IK BEDOEL EEN HALF UUR VOOR HET SLAAPEN

Een uurtje of 2 voor het slapen gaan een kwartiertje tot een half uurtje wandelen, daardoor maak je melatonine aan (zie hieronder). Ook 's-avonds minder lamplicht aan doen en lekker schemeren helpt hiervoor. Ook problemen of andere zaken waarmee je in je hoofd blijft malen opschrijven in een schriftje naast je bed werkt vaak goed. Bij problemen probeer ik ook altijd mezelf voor te houden: is het iets dat ik nu kan oplossen of niet. Zo niet probeer ik mezelf ervan te overtuigen dat het dan ook niet opschiet om er over te piekeren. Zo wel dan eerst oplossen voordat ik ga slapen. En als echt niets meer helpt is er bij de apotheek/drogist ook een middeltje te halen dat heet Melatonine. Melatonine is een lichaamseigen stof die er voor zorgt dat je slaap krijgt. Meestal maakt je lichaam die stof aan op het moment dat het donker wordt. Als je dit om de een of andere reden zelf niet aanmaakt, kun je moeilijk in slaap komen. Nee, ik probeer niemand aan chemische stoffen te krijgen, maar weet wel dat het mij enorm heeft geholpen toen ik moeite had met inslapen. Ik heb het een weekje gebruikt (op hetzelfde tijdstip) en daarna kon mijn lichaam het zelf weer af.Trouwens is dit geen slaapmiddel in de zin van verslavend of zoiets (dan werd het ook niet door de drogist verstrekt). Maar het is en blijft natuurlijk wel een kunstmatig middeltje. Dus ik persoonlijk zou het niet maanden achter elkaar slikken. Let wel op: het middeltje moet je zo'n 2 uur voor het slapen gaan slikken.

Een tijdje van te voren stoppen met bv huiswerk of andere dingen waar je over kunt gaan liggen nadenken. Bij mij helpt het lezen van een boek of even tv kijken wel. Warme melk is ook een aanrader. Zorgen dat je lekker comfortabel ligt. En niet opgeven, dus niet terug uit bed gaan als je niet kunt slapen. Maar gewoon blijven liggen. Fantaseren over leuke dingen. Maar niet fantaseren over wat je bijv. de volgende dag allemaal wel niet moet doen. Anders kan je ook slaappillen gebruiken. Ik gebruik melatonine. Dit is geen slaappil of inslaper. Maar dat is een stofje dat je zelf hoort aan te maken waarvan je gaat slapen.

Probeer je gedachten uit de hoofd te stten, je hoofd "leeg" te maken door je een mooi rustgevend beeld of landschap voor te stellen dat je aanspreekt.

Een glas sterke drank werkt heel goed. Of een potje wippen is wonder!

Begint te leren. Daar word ik ook altijd moe van

Door nergens meer aan te denken

* Ga, indien mogelijk, steeds op hetzelfde tijdstip slapen en sta op hetzelfde uur op. Dit helpt om een vast slaap-waakritme te ontwikkelen en het bevordert de kwaliteit van de slaap. * Volg een vaste routine om te gaan slapen. * Slaap zoveel uren als u nodig heeft om de volgende dag fit en uitgerust te zijn. * Probeer een rustgevende meditatie eens voor het slapen gaan. * Uw activiteiten overdag beïnvloeden sterk uw nachtrust: zorg voor een goede afwisseling tussen inspanning en ontspanning. Inspannende activiteiten vlak voor het slapengaan kunnen het inslapen wel bemoeilijken.Doe geen emotioneel of fysiek inspannende dingen voor u gaat slapen zoals ruzie maken. * Mijd slapen overdag. * Zorg voor een rustige slaapkamer en een aangename slaapomgeving. * Stop dopjes in uw oren zodat u niet wakker wordt door lawaai. * Reserveer de slaapkamer voor seks en slaap en niet om tv te kijken of aan powertraining te doen. * Zowel honger als een volle maag kunnen u belemmeren om in slaap te vallen. * Wees ‘s avonds voorzichtig met opwekkende stoffen zoals tabak, koffie, cola enz. Wie 's avonds veel alcohol drinkt, zal wel sneller inslapen maar ook minder diep slapen en vroeger wakker worden. * Tips om beter te slapenAls u voelt dat u niet in slaap raakt, begin dan niet te woelen en u te enerveren, maar sta op en doe iets anders tot u slaperig wordt. * Neem uw problemen niet mee naar bed: zorg ervoor dat u ze op de ene of de andere manier buiten de slaapkamer houdt door er bv. over te praten of te schrijven. * Incidenteel en kortstondig gebruik van een kortwerkend slaapmiddel kan nuttig zijn om een tijdelijke verstoring van het slaapritme aan te passen bv. wanneer u op reis bent en in een ander bed slaapt enz. * Zorg voor een goede matras. Een 4D-waterbed kan u helpen. * Neem een warm bad of een lekker hete douche voor u uw waterbed in kruipt. * Lees uzelf in slaap. * Verzin voor u gaat slapen een mooi romantisch verhaal met uzelf in de hoofdrol. * Denk in uw bed of waterbed alleen maar aan leuke dingen * Drink kruidenthee voordat u gaat slapen zoals bijvoorbeeld munt, citroenmelisse, kamille,... * Ga op uw rug liggen en probeer alle spieren in uw lichaam te ontspannen. Begin bij uw voeten en werk dan naar boven, concentreer u op uw lichaam. * Een aangename rustige massage kan wonderen doen. * Zorg dat het niet te warm is in uw slaapkamer. * Zorg voor een aangepaste verlichting. Toegevoegd na 40 seconden: Succes!

Lees een boek bij een nachtlampje, daar worden je ogen best wel moe en zwaar van en dan val je sneller in slaap

tellen zo ver als je kunt totdat je in slaap valt ;) doe ik ook altijd ;)

diazepam, Imovane etc. werkt perfect. helaas alleen op recept. het word tijd dat ze dit soort middelen is vrijgeven. het zijn vrij ongevaarlijke slaapmiddeltjes. maargoed zonder recept is melatonine een optie..

Sex, masturbatie, 2 glazen rode wijn, beseffen dat je geen armoede en honger hebt en in een warm bed ligt, fantaseren over alles waar je een goed gevoel bij krijgt.

Door zuivelproducten (bijv. melk) te drinken/eten voordat je slaapt. Van zuivelproducten krijg je namelijk slaap.

denk aan een tuintje je mag hem helemaal zelf inrichten met een grote poort en alleen jij hebt de sleutel. dan ga je allemaal dingen doen dan zie je een tent met een heel zacht bed, je gaat liggen en valt in slaap

slaap pil

Bronnen:
hersens

drink iets warms, ik slaap daarvan sneller!

Hier staan heel veel goede en enkele zeer slechte tips, (alcohol slaappillen),Wat bij mij goed helpt is luisteren naar rustige muziek die je mooi vindt,dat ontspant je gedachten en geeft je rust zodat je gemakkelijker in slaap valt.Sukses! Toegevoegd na 1 minuut: Ook het iedere dag roken van een joint lijkt me niet zo goed

Door 8 pepermuntjes te eten voor je gaat slapen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100