Waarom heet "Wie is de Mol" "Wie is de Mol"?

Dat TV-programma. Zeker door John de Mol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

een mol is ook een soort spion ;) dus konden ze de naam aan het programma verbinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Ik snap het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mol is toch niet een soort spion?
Als je je er een beetje en verdiept door op de site van de mol te kijken of om het zelfs te gaan volgen op tv, dsm kom je tot de ontdekking dat john de mol er niks mee te maken heeft en dat het er om gaat wie van de 10 deelnemers 'de mol' oftewel de 'saboteur' oftewel de kink in de kabel is.. kijk verder op de site van de avro en klik door naar wie is de mol..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het programma is gecreëerd in België en heeft dus met John niets te maken. Een mol is een spion die in je groep geïnfiltreerd is en ogenschijnlijk goed meewerkt maar in werkelijkheid de boel saboteert en aan 'de vijand' rapporteert. Komt oorspronkelijk uit het Frans: une taupe (policiere) is een politiespion.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft het niets met John de Mol te maken omdat JdM helemaal geen producer is van WIDM, iemand, die dingen verpest en dit onzichtbaar doet, wordt een mol genoemd, je zou dit aan het leefgedrag van een mol kunnen matchen, omdat een mol onder de grond leeft maar toch allemaal gangen in je tuin maakt en zo je hele tuin vernaggelt.