Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je dit geluid met je tong

Sommige mensen kunnen met hun tong zoon keihard geluid maken een soort van geklak mijn vraag is hoe doe je dit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah ik ga nu no life oefenen bedankt allemaal!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wordt lachen. Alles geprobeerd en nou kan ik het opeens niet meer :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hhaha,kijk
Blijf met je tong helemaal boven in je mond en trek hem dan weg
Het is een beetje moeilijk om het zo uit teleggen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je tong tegen de bodem van je mond leggen tegen je onderlip aan. Je tong zal nu vacuüm zuigen tegen de binnenkant van je onderlip en vervolgens komt er een geluidje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet je tong terugtrekken als hij vacuüm zuigt met je onderlip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vouwt je tong dubbel, naar achteren, en laat 'm dan met een klap naar voren slaan. Het puntje van je tong raakt daarbij het verhemelte boven je boventanden. En je gebruikt daarbij je mondholte als klankkast.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal goed!
Amadea
12 jaar geleden
Merkwaardig dat hier iemand een minduim voor meent te moeten geven, terwijl ik precies uitleg hoe ik zelf klak en op die manier zelfs verschillende klankhoogtes kan produceren....
jodyenboyke
12 jaar geleden
Plus ter compensatie voor de min. Mijn vader kon keihard klakken, geweldig vonden wij dat als kind! Jeugdsentiment
Je drukt de punt van je tong tegen je verhemelte en dan zuig je de lucht boven je tong weg (vacuüm). Dan laat je je tong snel naar beneden schieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding