Wat is slechter voor je lichamelijke gezondheid, elke dag een jointje of elke dag een glas wijn of een biertje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

In vergelijking met tabak of alcohol is THC een betrekkelijk onschadelijk middel; je hebt niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen, het is lichamelijk niet verslavend en ook de gevolgen voor de gezondheid zijn gering.
Wel kan geestelijke afhankelijkheid optreden en geeft het roken van cannabis, in vergelijking met het roken van enkel tabak, een verhoogde kans op longkanker
bij dagelijks gebruik van alcohol , wordt het enzym systeem meos geactiveerd dit breekt alcohol sneller af zo zullen ervaren drinkers minder snel alcohol in hun bloed voelen , maar dit systeem breekt ook meer dingen af dan je lief zijn,je lichaam stopt bijvoorbeeld met het aanmaken van vitamine B Als je elke dag drinkt en dat is niet zo best...

Ik zou het beide niet aanraden voor dagelijks gebruik
hou het bij af en toe,dan maakt het eigenlijk niet uit of je een joint rookt of een biertje drinkt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een jointje roken...
ze zeggen zelfs dat t juist goed is om regelmatig een wijntje te drinken (dan weer niet elke dag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, komt ie dan he... alcohol als je t gewoon met mate drinkt... 2 glazen max per dag is t alleen maar goed toch voor je hart enzo weetje... jonko heeft wel een negatief effect op je longen enzo toch... ook heeft jonko de bijwerking dat bij dagelijks gebruik mensen heel passief worden en dit is ook slecht voor je gezondheid... maar alcohol is moeilijk om bij 2 glazen per dag te houden weetje... als je dit kan ... zou ik voor alcohol gaan.. ik heb vaak de neiging om meer te drinken weet je en daarom wissel ik t een beetje af... af en toe jonko af en toe gezellig drinken... is the way to go toch... pz out man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan persoonlijk een glaasje wijn of bier goed verdragen en ervaar dit als ontspannen.

Ooit heb ik eens een halve joint gerookt met als resultaat:
kotsmisselijk, angstaanvallen en hartkloppingen. Lijkt me niet gezond!!!

Begrijp niet wat mensen daar aan vinden.... doe mij maar een glaasje ontspannen voor de tv en daarna lekker helder mn bed in....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is het slechtste voor je gezondheid, ook al vervang je een gedeelte van de tabak voor wiet.

Wat bier en wijn betreft, kan dat per persoon verschillen.
Met name rode wijn kan, mits met mate gedronken, goed zijn voor je lichaam.

Maar sommige oudere mensen krijgen van hun arts het advies om elke dag 1 of 2 flesjes bier leeg te drinken, om beter te kunnen plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je er nu vanuitgaat dat je de joint puur rookt ?
(dwz zonder tabak)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb nooit geweten dat je een joint ook puur kan roken, dus daar heb ik verder zo even geen antwoord op, sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wil jij maar al te graag geloven dat de beste vitamine in die zooi zitten BSB...... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor,heb lang genoeg aan die zooi gezeten ;)
ben allang blij dat ik eraf ben...
Ik hou alleen niet van de vooroordelen die mensen erover hebben.
per saldo is wiet roken niets slechter dan het drinken van alcohol,dat is een feit dat goed gedocumenteerd terug te vinden is op vele sites op internet.
Ik keur beide niet goed voor dagelijks gebruik !!! Door mijn voormalige verslaving heb ik er gewoon een hoop verstand van en dat deel ik graag met anderen zodat ze niet dezelfde fouten maken of met een scheef hoofd kijken naar mensen die ->af en toe<- een dikke J opsteken snappie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk......... uiteindelijk heb ik bijna alles wel ns gedaan wat god verboden heeft...... pas dan kun je er echt over praten...
ik denk dat er weinig verschil is in de schadelijkheid tussen een biertje een blowtje of een wijntje je lichaam kan echt wel wat hebben op dat gebied.als je er van geniet en als je er gelukkig van wordt zal het misschien nog gezond zijn ook