Nee het zijn 2 willekeurige bepaalde dingen. Ons innerlijke en uiterlijke wordt bepaald door onze genen. Wat heel misschien ver weg een verband is dat stel je bent erg lelijk dan kan je, je erg onzeker voelen. Dat kan invloed hebben op je gedrag. Net zoals dat als je erg mooi bent je, je heel zeker kan voelen. Echter ons innerlijke het innerlijke wordt door vele dingen beïnvloed. Dus het uiterlijk zegt niets over het innerlijke. Om het voorbeeld van de crimineel weer even aan te halen. Het valt mensen vaak op dat dit hele gewone mensen lijken te zijn. En deze mensen zijn vaak de meest gekwetste zielen die er zijn als het bij een groep duidelijk zou moeten zijn is het dus wel de criminelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee. Anders kon de politie de misdadigers zo van de straat plukken.
14 jaar geleden
Was dat maar waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet het uiterlijk waarmee je geboren bent. Maar wel de "aankleding". Flamboyante kleding of juist ingetogen kleding. Aandacht voor details of juist niet. Daaruit kun je toch wel bepaalde karaktereigenschappen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, je kan vrij snel aan iemand zien of hij joviaal ,open, wantrouwig, vastberaden is . Het uiterlijk zegt niet alles maar veel. Plato zei ooit dat bij oudere mensen de verticale groeven in het voorhoofd staan voor denken en de horizontale voor verwondering. Twee mooie eigenschappen die nooit met botox zouden verwijderd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms toch wél.....Als iemand er blij of vredig uitziet, en je zo aankijkt, of als iemand een waas van verdriet of eenzaamheid om zich draagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja...ik ben lelijk van buiten en des te mooier van binnen...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan misschien wel lelijk van buiten zijn. Maar je kan wel een hard van goud binnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zeg ik ;-)
Als je lekker in je vel zit, of juist niet, straal je dat wel uit.
Toch kan je je er lelijk in vergissen, want het kan "toneel" zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kleding zegt misschien iets over je smaak, de mate waarin je verzorgt bent (schoon, gekamde haren, verzorgde nagels, glimmende schoenen) kan ook iets over je persoonlijkheid zeggen (of gewoon over je werk natuurlijk) maar helaas zijn er geen uiterlijke kenmerken die echt iets concluderends of voorspellends over je zeggen.

Ja, een paar open deuren misschien, iemand die dik is zal wel van lekker eten houden, en iemand met zeer goed ontwikkelde spieren op een bepaalde plek geoefend vermoedelijk 1 of ander sport, maar echt karakter aflezen zit er helaas niet in.

Maar schedelmetingen, oogafstanden lengte van de vingers, hoe vaak het ook geprobeerd is, er is nog nooit iets steekhoudends gevonden dat een uiterlijk kenmerk rechtstreeks relateerd aan een karaktereigenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag en ik beantwoord 'm met nee. Een mooi uiterlijk betekent zeker niet dat je ook een mooi innerlijk hebt, en andersom.

Kleding kan iets zeggen over iemand, creativiteit bijvoorbeeld, of lef hebben. Maar dit zegt nog helemaal niets over het karakter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met kleding kan je heel veel uitdrukken en dat doen mensen ook. Maakt niet uit of je mooi of lelijk ben, beauty is in the eyes of the beholder and only skindeep.