Is het mogelijk dat ik tijdens mijn droom geuren ruik en warmtes voel?

Ik droomde vannacht over een persoon, die bijna zou overlijden. Ik ken deze persoon wel, maar hij is niet ziek. Ik rook de geur van het lijk, en ik voelde de kou die het had. Is dit normaal? Ik zal er wel bij vertellen, dat ik een angst voor lijken heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (3)

Ja volgensmij is dat normaal, want ik heb dat zelf ook. Maar ik denk dat je hersens denken dat je het ruikt, aangezien het onmogelijk is dat die geur echt bestaat en de kou voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat! Alles wat je je kunt voorstellen kun je ook ervaren in een droom. Inclusief geur en temperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zeker mogelijk. Wanneer je tijdens je REM slaap droomt, zijn je hersenen en ook zintuigen actief.
Ik ben ooit als kind in een droom verdronken. Het was zo echt, dat ik me precies kan voorstellen hoe het is om te verdrinken. Ik proefde het vieze water, hoorde dompe geluiden om me heen en werd ijskoud. Zelfs een pijnlijk gevoel in mijn neus was aanwezig toen het water binnenstroomde. Ik werd huilend wakker en was zo blij dat ik in mijn bed lag!
Ik weet dus uit eigen ervaring dat je dit wel degelijk ruikt, proeft, smaakt en hoort. Ook al zou je de smaak of geur niet kennen. Probeer maar eens staaldrank in te nemen.Ik had ooit bloedarmoede en kreeg dit van de dokter. Ik heb nooit eerder roest geproefd, maar weet door die drank precies hoe het smaakt.
amc