Ik schrik te snel, hoe kom ik er vanaf?

Ik schrik gewoon echt bijna om overal. Dat het bijna niet meer normaal is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

wat ben jij gespannen zeg. Je voelt je zelden veilig en je bent altijd op je hoede. Maar als je even verslapt of je bent uitgeput door jezelf, dan wordt je gepakt door het onverwachste.

Waarom sta je altijd op scherp?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm.. Dat is inderdaad wel waar wat u zegt. nou, waarom ik altijd op scherp sta? ik was ooit een keer aangerand en paar keer bedreigd. maar heeft dat dan iets met schrikken te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Je bent altijd op je hoede, ziet veel mogelijk kwaad. Je ziet vaak gevaar. Toch denk ik ook dat het met je opvoeding te maken heeft. Is je vader of je moeder ook altijd angstig. Ben je altijd vaak gewaarschuwd? Als je dit nu allemaal weet kan je eens denken om het allemaal in een ander kader te plaatsen. Ik geloof niet dat je de rest van je leven zo wilt zijn. Jij kunt nu jezelf gaan veranderen richting een voor jouw betere wereld. Misschien is jouw les voor dit leven wel om te leren vertrouwen, ook in jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word inderdaad, vaak wel gewaarschuwd door mijn ouders maar mijn moeder is wat minder angstig dan mijn stiefvader. Die is nogal erg voorzichtig met dingen. En ja, ik wil eigenlijk ook niet zo blijven. Want ik word al heel raar bekeken. Dat is nogal irritant. Ik probeer ook in mezelf te gaan geloven. Dat krijg ik nu wel inmiddels, gelukkig. In het leven vertrouwen, weet ik niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen. En eigenlijk heb ik geen enig idee hoe.

Andere antwoorden (6)

Iemand die schrikt heeft een slecht geweten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of heeft ooit iets heel vervelends meegemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet iedereen wel een slecht geweten hebben!
Ik heb ooit iemand gekend die dat ook had. Hij was zo intensief bezig met dingen dat alle onverwachtte geluiden hem lieten schrikken. Hij is er vanaf gekomen door aan mensen te vragen hem zo nu en dan uit zijn concentratie te halen en onverwachte (eerst zacht, later hardere) geluiden te maken. Ik weet niet of het de juiste "therapie" is, maar bij hem hielp het in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergens is er dan een grote onbelans in je eigen energie.
Deze kan veroorzaakt worden door grote spanningen, ontevredenheid in je leven, te weinig nachtrust, plegen van roofbouw op je eigen lichaam in combinatie met ongezond eten en drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gedrag is in veel gevallen eenvoudig beter hanteerbaar te maken of zelfs te verhelpen. Een goede psycholoog/therapeut. kan je verder helpen. V raag eventueel je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je snel 'afwezig', dat wil zeggen, dat je je voor alles om je heen snel afsluit zodat je in je eigen wereldje komt. Dat doen veel mensen trouwens.

Als je dan plotseling iets ziet of hoort schrik je uit je schulp. Op zich niets ernstigs, maar wel vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve tralala er is geen balans in je leven. Je trekt meer naar je toe dat je aankan, en dat zorgt voor disharmonie.
Zorg voor rust en stabiliteit in je leven, en neem niet meer op je jonge schouders dan wat je aankan.
Leef bewust en neem de tijd.