Ik schrik te snel, hoe kom ik er vanaf?

Ik schrik gewoon echt bijna om overal. Dat het bijna niet meer normaal is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

wat ben jij gespannen zeg. Je voelt je zelden veilig en je bent altijd op je hoede. Maar als je even verslapt of je bent uitgeput door jezelf, dan wordt je gepakt door het onverwachste. Waarom sta je altijd op scherp?

Iemand die schrikt heeft een slecht geweten

Ik heb ooit iemand gekend die dat ook had. Hij was zo intensief bezig met dingen dat alle onverwachtte geluiden hem lieten schrikken. Hij is er vanaf gekomen door aan mensen te vragen hem zo nu en dan uit zijn concentratie te halen en onverwachte (eerst zacht, later hardere) geluiden te maken. Ik weet niet of het de juiste "therapie" is, maar bij hem hielp het in ieder geval.

Ergens is er dan een grote onbelans in je eigen energie. Deze kan veroorzaakt worden door grote spanningen, ontevredenheid in je leven, te weinig nachtrust, plegen van roofbouw op je eigen lichaam in combinatie met ongezond eten en drinken.

Dit gedrag is in veel gevallen eenvoudig beter hanteerbaar te maken of zelfs te verhelpen. Een goede psycholoog/therapeut. kan je verder helpen. V raag eventueel je huisarts.

Misschien ben je snel 'afwezig', dat wil zeggen, dat je je voor alles om je heen snel afsluit zodat je in je eigen wereldje komt. Dat doen veel mensen trouwens. Als je dan plotseling iets ziet of hoort schrik je uit je schulp. Op zich niets ernstigs, maar wel vervelend.

Lieve tralala er is geen balans in je leven. Je trekt meer naar je toe dat je aankan, en dat zorgt voor disharmonie. Zorg voor rust en stabiliteit in je leven, en neem niet meer op je jonge schouders dan wat je aankan. Leef bewust en neem de tijd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100