Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja, ik ben altijd van mening geweest dat het niks uitmaakt met welke vloeistof je een pil doorslikt, zolang het geen alcohol is.
Alleen mijn patienten/clienten wilden altijd naast hun yoghurt of vla toch nog een glas water. De dokter zegt immers water.
Nu assisteer ik zo n beetje in een verpleeghuis, en daar worden de medicijnen, gemalen, met wat vla gemengd, toegediend, gewoon voorafgaand aan de volgende slok soep.
Neem maar gerust met yoghurt in hoor, het gaat erom dat er vloeistof mee komt in de maag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
met wat vla gemengd, voorafgaand aan de volgende slok soep. In welke volgorde wordt daar gegeten?
Flauwe reactie he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo gaat het echt. Er wordt gegeten. Ik moet daar een vrouw met Alzheimer eten geven. Terwijl men eet, loopt de medicijnzuster rond en zij deelt de medicijnen uit. Gewoon tussendoor, zoals ik beschrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mensen hebben er totaal geen last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel medicijnen zijn bitter als je ze maalt, dus dan is een hap vla heel praktisch. En ja, dat gaat soms tijdens de soep, dat herken ik uit mijn plegentijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

over het algemeen is het niet verstandig om medicijn met melkproducten in te nemen. Yoghurt is net als karnemelk een product dat zuiverend werkt en dat zou de werking tegenkunnen werken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is beter, dan lost de pil sneller op. Maar als je veel moeite hebt om de pil weg te krijgen met water is yoghurt een goede optie. Drink als het kan daarna nog water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn medicijnen die je beter niet met melk producten kunt innemen. Het is goed om als je twijfelt contact op te nemen met je apotheek. Die kunnen je precies vertellen met welk medicijn het wel en met welke het niet kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij met yoghurt een pil beter wegkrijgt, kun je het gewoon met yoghurt doen, tenzij er in de bijsluiter iets staat als 'op nuchtere maag' of iets dergelijks.
Als je het zeker wilt weten, kun je het even navragen bij de apotheek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ijzerpreparaten waaronder b.v. ferro moet je niet met melkproducten innemen.
Neem deze tabletten in met water. Dus niet met melk of melkproducten, omdat de kalk in melk de opname van ijzer vermindert.

Water geeft de beste opname. Mocht iemand slikklachten hebben of zich gauw verslikt dan kan je yoghurt of vla gebruiken als het beste alternatief
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of appelmoes.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding