Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijzelf aanleren rustiger te zijn op school? #Goeievraag

#Goeievraag is uitproberen

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik ben druk in pauzes, druk in klas. Dan bedoel ik speels druk zijn, gek doen. Thuis ben ik super rustig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
615

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

doe alsof je verliefd bent op de leraar dan luister je mischien beter naar hem/haar en vind je alles interesant wat ze vertellen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Doe alsof je thuis bent. Dat helpt misschien.
!Succes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat probleem herken ik: ik was zo druk dat de hele school mijn naam nu nog kent (ik ben al 10 jaar van school af).
Ik reageerde op alle prikkels die ik maar kon vinden, verzon sterke verhalen om maar aandacht te krijgen. Ik zat in een patroon van druk, irritant gedrag en het was moeilijk om die gewoonte te doorbreken.
Ik zag dat ik een probleem had en zocht naar een oplossing:
ik ging de rustige kinderen nadoen. Geniaal!
Maar ja... ik begreep die rustige kinderen niet zo goed: ik dacht dat de truc was helemaal niet te reageren op prikkels. Dus ook niet als iemand gewoon iets aan me vraagt. Was dus een kwestie van vallen en opstaan.
Ondertussen weet ik wel dat de oorzaak van mijn gedrag een gebrek aan aandacht thuis was, gecombineerd met zwakke sociale vaardigheden.

Weet je wat bij jou de oorzaak van je drukke gedrag is? En hoe lang speelt dat probleem al? Ga daar eens naar op zoek en probeer dat probleem aan te pakken.
Ideeen waar je het kunt zoeken zijn: gebrek aan aandacht, verveling op school, concentratieproblemen, onzekerheid over je plaats in de groep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding