hou niet zo van gezelschap.

Hoe komt het dat ik me altijd ongemakkelijk voel tijdens gezeldschap. Bijvoorbeeld laatst toen ik uit etenb ging met me klas. Ik heb een gezellige klas maar ik had er echt geen zin in. Toen ik er zat voelde ik me echt vervelend. Iedereen die vrolijk doet. Op een of andere manier ga ik tijdense zulke gelegenheden aan dingen terug denken die niet leuk zijn. Echt heel vervelend dit.

Heeft iemand ook wel is dit gevoel of ben ik weer een vaag figuur =p.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik heb denk ik wel hetzelfde, ik kan prima alleen zijn en houd totaal niet van drukte. Gezelligheid vind ik natuurlijk wel leuk, maar de grens van gezelligheid en drukte ligt bij mij gewoon heel dicht bij elkaar.
Tja dan ben je niet vaag hoor :) Het is alleen een probleem als je er zelf een probleem van maakt, iedereen is anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik hou ook niet van mensen om me heen. Geef mij maar muziek/internet. Of buiten met de hond lopen.
Dat verkies ik boven die herrie in een of ander feest waarbij veel te veel wordt gedronken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt me bekend voor misschien ben je wel HSP, wat staat voor High Sensitive Person. Dit houdt in dat je zintuigen sterker werken als bij een ander. Wat voor ander gezellige bedrijvigheid is, is voor jou dan net te druk. Ook bijv. geluid, geur en aanraking, komen harder binnen als bij andere mensen, waardoor je sneller overprikkeld raakt. Dus heb je meer rustmomenten nodig per dag, om even 'leeg' te raken, bijv. na school of na het werk. Vaak hebben deze mensen ook meer last van hoofdpijn en stress. Ook zijn HSP-ers gevoeliger voor stemmingen en emoties van anderen. Op de site www.hooggevoelig.nl staat allerlei informatie, zelfs een zelftest.

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook liever alleen. In de loop van de jaren heb ik wel meer leren genieten van gezelschap. Ik heb nog vaak de neiging om niet mee te willen maar als ik er dan ben, heb ik ook wel praatjes. Daar ben ik wel blij mee. Contact en aandacht zijn belangrijke elementen van een gezond leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens aan!!!
zoals je ziet ben je geen vaag figuur :)

ik heb hier ook last van (oorzaak ADD)

Te druk om me heen...
het gepraat door elkaar, de flarden van gesprekken 4 tafels verderop, verstoord door iemand die zijn bestek erg hard op zijn bord neerlegt, de inrichting die soms zo lelijk kan zijn, een spinnenrag die niemand lijkt te zien, het vreemde verschil tussen bediendes, zou het nog lang duren voor het voer op tafel komt?
shit iemand praat tegen me aan de overkant van de tafel.... ehhh wat zeg je? .... jazeker het is écht gezellig!!!!

mwhoahhh van mij hoeft het niet zo een etentje....

Toegevoegd na 1 minuut:
voor jou is het misschien ook te druk of ben je bang dat je iets verkeerds doet of zegt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt ook bekend (een ADD-er hier, hoeft bij jouw natuurlijk niet)
Ik was vaak aan het meeluisteren met andere tafels, echt verbazingwekkend wat je kan horen als je je concentreert. (klink raar he met ADD) Met vrienden uitgaan die wat te vertellen hebben is het enige wat bij mij werkt.
Heb het een tijdje met gokken geprobeerd: te duur.
Flink zuipen werkt ook, maar daar maak je ook geen vrienden mee en is de volgende dag ook een stuk minder. :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
madebyroos..... is het misschien een idee om je eens wat verder te verdiepen in het ADD gebeuren? omdat je altijd maar doet wat er van je verwacht word maar niet altijd lukt kan je eigenbeeld niet bepaald optimaal zijn en kan je bang zijn dat je wat 'verkeerds' doet of zegt (niet geheel onterecht bij de ADD-ers, toch JackD en dat terwill de rest van de wereld ons gewoon niet kan volgen!) over het uitschelden zou ik me maar geen zorgen maken (wie eet er nu alleen frikandellen uit het frituur? is dat kenmerkend voor een hollander? het zijn zelf een stelletje gehaktballen) lak aan hebben dus en als het even kan (en verantwoord is) gewoon niet doen waar jij je niet lekker bij voelt! hier nog ff een linkje over ADD (testje maar zo 'doorzichtig' dat het gelijkertijd ook informatie is :) http://www.lilith.demon.nl/div/ad-test.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalykje: een ADD testje met 100 vragen: dat is gemeen zeg! ;-)
via
http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-tips-add.71241#&from=email&source=question_closed
kwam ik op: http://www.levente.nl/
Echt super die site, zo veel herkenningspunten. (kippevel en traanoogjes) Als je daar gaat lezen en er gaat geen lampje branden, dan denk ik dat je er vanuit kan gaat dat je geen ADD hebt. Mocht het ADD zijn, dan is het alleen maar fijn dat je er snel achter bent, ik heb mezelf 10 jaar gekweld met een WO studie. Als ik het eerder geweten had, had ik het anders gedaan: of anders studeren of na een paar jaar gestopt. (dit zou ook wel eens kunnen vallen onder "doen wat er van je verwacht wordt"..) ADD heeft trouwens ook voordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha herkenbaar, vond het omdat ze het van mijn zoontje dachten (kwam op Levente uit ook) vond daar mijn gebruiksaanwijzing en was in shock om het gewoon verwoord te zien staan! nu ruim een jaar geleden (ben nu 37) dochter met ADD zoon met ADHD (appeltje valt niet ver van de boom) voordelen heeft het wel, maar met al die gebruiksaanwijzingen (die van mezelf het ergste!) ben ik dagelijks bezig de dag van gisteren in te halen en ondertussen mijn eigen chaos te creëren.... ik moet toch ergens het ingesneeuwde gevoel vandaan halen he? haha ach 't kump allemaal goed (wij zijn positieve wezens!!!!) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eucalypje, jij hebt het iets erger dan ik, maar ik heb dan ook geen kids rondhobbelen. "Komt goed" is iets wat vaak uit mijn mond komt. ;-) ps. doe je wat met voeding? (vooral bij je kids)
onzekerheid mischien ? of een beetje te veel verantwoordelijkheidsgevoel ? dat laatste heb ik ook wel last van gehad. als k met een groepje ben vond ik altijd dat ik een oogje op het zeil moest houden. probeerde ik allert te zijn en op te letten. opletten op zoveeel mensen :D lastig he hahahaha. in kleinere groepen had ik dat niet dacht van jah wat kan er mis gaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon iets dat in je karakter zit, daar is geen oorzaak voor aan te geven. Je bent nu eenmaal zo, dat is niet vaag en er is niets mis mee. Ik heb het zelf ook enigszins. Met mijn eigen gezin/familie is het anders, maar op een feestje of etentje met collega's blijf ik meestal maar kort. Ik houd ook niet van op visite gaan naar één of andere drukke verjaardag waar ze allemaal door elkaar kwekken. Ik heb ook thuis elke dag even mijn "uurtje alleen" nodig. Je bent zelf waarschijnlijk een rustig persoontje en je houdt ook van rust. Prima toch ?