Als je dun haar hebt, krijg je dan meer klitten in je haar?

Ik heb dun haar, en ik heb het idee dat ik meer klitten in mn haar heb dan anderen, is dat dan ook zo?

Toegevoegd na 7 minuten:
en ik heb een beetje krullen en niet heel plat haar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

denk dat het niet alleen aan je dunne haar ligt, maar ook aan de fijnheid van je haar. Of je krullen of steil haar hebt en los of vast draagt.

Ik gebruik bijvoorbeeld, heb ook dun en fijn haar, wel conditioner ( cremespoeling ) op aan raden van de kapper.
Terwijl ik dat eerst niet gebruikte omdat mijn haar ook nog eens snel vet wordt!

En moet zeggen dat het helpt!

Toegevoegd na 8 minuten:
Dan is het helemaal logisch dat je haar sneller klit! Bij krullend haar is het het beste om het in de ochtend heel goed uit te kammen/borstelen, met een goede kam/borstel anders krijg je beschadigd haar.
En in de avond ook nog eens, en natuurlijk kan je je haar op elk gewenst tijdstip kammen/borstelen.
Eventueel voor de nacht vlechten of 'vast'zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

goed kammen
en een beetje haar condichener doet wonderen

:)

Toegevoegd na 31 minuten:
werkt ook als je maar een klein beetje krullen hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met ' dun' bedoelt: fijn haar (dus niet een dun bosje) klopt dat. Fijn haar klit veel eerder dan dik, grof haar. Kijk naar Aziaten. Die hebben overwegend dikke, stugge haren. Dat klit niet. Ook niet als het een miezerig dun bosje is geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik heb zelf best wel een bos haar en ik heb echt elke dag miljoenen klitten dus je bent niet de enige!

je kan het voorkomen door s' avonds je haar als het NAT is goed uit te kammen en dan met een INGEDRAAiDE knot gaan slapen dan als je smorgens wakker wordt met water spuiten en klaar ben je! zo heb je ook geen pluizig haar! (bij mij helpt dit heel goed)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je nu fijn of dik haar hebt, iedereen maakt een even grote kans op klitten, tenzij je haar heel kort is, zodat de haren niet om elkaar heen kunnen draaien. Een klit wordt veroorzaakt doordat de haarschubben een beetje openstaan, dan krijg je het effect van weerhaakjes, deze kunnen in elkaar verstrikt raken wat een klit veroorzaakt. Haarschubben zitten om je haar, je kunt ze zien als een soort dakpannetjes om je haar, zij sluiten de haar af. Als je haar beschadigd is, bijvoorbeeld door gebruik van een föhn, te vaak wassen, of chloorwater gaan de schubben iets openstaan. Dit kun je verbeteren door je haar te behandelen met een verzorgend product, bijvoorbeeld in de vorm van een creme. In de bron een voorbeeld hiervan, lees ook de productinformatie, daarin staat waarop je in het algemeen moet letten bij het kopen van een geschikt product.