Hoe krijg je veel inspiratie om iets nieuws aan te gaan pakken?

soms zit je in een circeltje

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zit vast aan alles, je wilt wel maar ziet geen mogelijkheden of teveel risico's om radicaal het roer
om te gooien en iets anders te starten. Even een andere omgeving opzoeken?

Weet jij het antwoord?

/2500

maak een to do list, lkkr fantaseren en brainstormen. je ziet vast wel eens dingen waarvan je denkt; dat wil ik ook!! een andere omgeving gaat ongetwijfeld ook helpen.

Het is erg vervelend als je in een vicieuze cirkel zit. Je kunt nagenoeg niet meer nadenken en je wilt altijd hetzelfde doen. Alsof je geen optie hebt en je gedwongen bent om in die vicieuze cirkel te blijven. Gedwongen door jezelf. Juist binnen die vicieuze cirkel ervaar je heel veel hobbels en drempels welke je allemaal beperkt om uit die vicieuze cirkel te stappen. Ze was jij zelf zegt zie je geen mogelijkheden of heel veel risico's. Er zit ook een voordeel aan een vicieuze cirkel, dat is namelijk dat het erg veilig is en je voelt je beschermt doordat het bekend is. De enige manier om inspiratie te krijgen om iets nieuws aan te gaan pakken, zal je vinden buiten de vicieuze cirkel. De 1e stappen om uit de vicieuze cirkel te komen zijn ook de aller moeilijkste stappen. Maar je gedachtegang in de vraag is een te grote stap waardoor het te moeilijk wordt. Jij wil namelijk radicaal het hele roer omgooien. Dat gaat niet en die stap is veel te groot. Je zult die stappen veel kleiner moeten maken en beginnen met hele kleine veranderingen welke juist buiten de denkwijze van de vicieuze cirkel ligt. Als je over de drempel kunt stappen om een kleine verandering aan te brengen, dan zullen de volgende veranderingen eenvoudiger zijn. Dan kan je meer veranderingen (ook in kleine stapjes) veel beter aan. En op een gegeven moment dan merk je van jezelf dat je helemaal niet meer in diezelfde vicieuze cirkel zit. Waarmee je doel ook bereikt is. Ik weet niet welke vicieuze cirkel jij te pakken hebt, anders zou ik kunnen helpen om de 1e kleine stap te kunnen bepalen. Maar een kleine stap is natuurlijk al in de pauze aan een andere tafel te gaan zitten. Hoewel deze stap op dat moment dat je de pauze gaat nemen al erg groot kan zijn.

Als je kunt, financieel en ivm je thuissituatie zou ik je een weekend, ALLEEN in een hele andere omgeving aanraden, dus naar het bos als je daar nu niet in de buurt zit, en naar het strand als je in de buurt van een bos woont. Simpele kamer nemen en wandelen, eten en mijmeren. Wat kan helpen is voor jezelf daar dan een overzicht maken (dat kan evt ook gewoon thuis na een wandeling in het park) van de 5 leukste dingen die je de afgelopen 5-10-15 jaar (kies maar uit) hebt gedaan. Grote kans dat je langzaamaan weer enthousiast wordt voor van alles. Zelfs als je nu zou denken: ik heb echt niks leuks/goed gedaan, dwing jezelf maar eens IETS te bedenken en op te schrijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100